четвер, 6 лютого 2020 р.

САМОСТІЙНО
опрацювати теми "ДІЄПРИКМЕТНИК. ДІЄПРИСЛІВНИК"
Усе що необхідно знати для ЗНО у відеоуроках.
У першому відео ще раз про дієслово ( обов'язково подивитись !!!)
ТІЛЬКИ ПІСЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ ВСІХ ВІДЕО ВИКОНУЙТЕ ТЕСТИ
!!! ЗДАТИ  ЗАВТРА ДО  двадцятої години

ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПРО ДІЄПРИКМЕТНИК





ДІЄПРИСЛІВНИК
1.
Допущено помилку у правописі особових дієслів у рядку
А малюють, переказуєш
Б одержують, хочеш
В водете, гоєш
Г відпишемо, скажуть
Д наллють, будуть.
2.Правильно утворена форма наказового способу дієслова в рядку
А скажемо
Б зрізаємо
В треба спати 
Г спитаймо
Д зробімте

3. Правильно утворена форма наказового способу дієслова в рядку
А сидимо
Б напишемо
В пишімо
Г працюємо
Д зрозуміємо

4. Неправильно утворена форма наказового способу дієслова в рядку
А їжмо
Б роби
В ходімо
Г спитайте
Д підводимо
5. Неправильно утворена форма наказового способу дієслова в рядку
А вивчаємо
Б нехай вивчають
В вивчай
Г вивчаймо
Д вивчайте
6.Визначити частини мови
(1)Художнє слово з нами все життя, (2)починаючи (3)від маминої колискової, від першого (4)продекламованого віршика.
Дієприкметник позначено цифрою
А дієприслівник
Б прикметник
В дієприкметник
Г прийменник
Д присівник
7.Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)
Скажімо, (1)подарований букетик волошок говорить про скромність і ніжність, (2)квітучийбарвінок – про освідчення в коханні; (3)подарований білий бузок натякає на скромність, а (4)зрізаний (5)великий листок папороті символізує довіру.
Дієприкметник позначено всіма цифрами, ОКРІМ
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
8.Правильно утворені всі форми дієприкметників у рядку
А забулий, зроблений, летящий, посріблений
Б біжачий, миючийся, втоптаний, витоптаний
В написаний, опрацьований, пожовклий, налитий
Г почорнівший, зшитий, присівший, зігрітий
Д вигадавшийся, повернутий, зістарівшийся, списаний
9.Знайдіть речення з дієприкметниковим зворотом, що відокремлюється комами (розділові
знаки вилучено)
А Буде бите царями сіянеє жито!
Б Долинка вишита сонцем пускає їм в очі веселі сліпучі зайчики.
В Рівно й спокійно дише натомлена з праці земля.
Г На випускний вечір до закинутої в полтавські степи школи не приїздили ні
Тичина ні Вишня.
Д Маленькою хмаринкою темніє над глибоким яром закинутий у степу хуторець.
10.Дієприкметник є в кожному реченні, ОКРІМ
А Йде весна запашна, квітами-перлами закосичена.
Б Серпанками прикрита, глуха солов’я срібна ніч.
В Десь, колись, в якійсь країні проживав поет нещасний.
Г Ніхто не годен вищі барви вбити, даровані мені святим чуттям.
Д Тебе у далеч владно закликає напоєна надіями пітьма.
11. Дієприкметники виділено в усіх словосполученнях, ОКРІМ
А засмаглі діти
Б розв’язувані задачі
В співаючі хористи
Г прохололий сніданок
Д радісне хлоп’ятко
13.

Прочитайте фрагмент поезії (цифра позначає наступне слово).
Слів твоїх (1 ) колений лід
Впав у (2) заметении слід,
В тиху (3)засніженість дум,
В мій (4)нерозказаний сум.
На ожеледь наших доріг.
Лягає (5)зажурений сніг.


Дієприкметники позначено всіма цифрами. ОКРІМ
А 1
Б 2
В З
Г 4
Д 5
14. Визначити частири мови (цифра позначає наступне слово).
Весна постукала в (1)прозорий кришталь вікон і ,
 (2)торкнувшись лоскотливим подихам травня,
 (3)невитримно поманила 
в (4)замріяний гай.
А займенник
Б дієприслівник
Вприслівник
Г дієприкметник
Д прикметник
15.Дієприкметниковий зворот НЕ ТРЕБА виділяти комами в реченні (розділові знаки пропущено)
А Налякані страшним явищем природи птахи кружляли над своїми гніздами.
Б Іноді зайде до них із півдня високий степовик попечений сонцем.
В Маленькою хмаринкою темніє над яром хутірець закинутий у степ .
Г Якимові ноги узуті в здорові чоботи глибоко поринали у свіжий сніг.
Д Позбавлений можливості говорити з людьми він у стократ сильніше переживав свою трагедію.
16. НЕМАЄ пунктуаційної помилки в реченні
А Перед очима ще жили картини навіяні піснею.
Б Обабіч стежки мерехтить самоцвітами вмита росою трава.
В Співа трава ніким ще не зім’ята, і вабить таємницями.
Г Степ у цю пору весь, залитий сонцем і огорнутий думками.
Д Ткану зорями теплу хустину, ніч на тихе село одягла.
17.
НЕ потребує редагування словосполучення
А вируюче море
Б бувший випускник
В перемігший у конкурсі
Г діюче законодавство
Д мандруючий сюжет
18.
Дієприслівник є в кожному реченні, ОКРІМ
А Не знаючи броду, не лізь у воду.
Б Подорожуючи, не пускай коня галоном.
В Залізо випробовують куючи.
Г Під лежачий камінь вода не тече.
Д Не спечеш калачі, сидячи на печі.
19. Потребує редагування речення
А Луги, струшуючи росу, розляглися співами солов’їв.
Б Сонце вже пригрівало, висушуючи рештки роси.
В Дерева зеленіли, кидаючи густий затінок на вулицю.
Г Травень дощами проллється, вкриваючи землю рястом.
Д Мандруючи горами, учнями було зібрано колекцію рослин.
20.Потребує редагування речення.
А Наївшись огіркових пуп’янків, Сашко натрапив на моркву.
Б Тікаючи від дідового кашлю, хлопець стрибнув прямо в тютюн.
В Кинувшись через тютюн у сад, бухнувся з розгону на коліна.
Г Не знаючи, куди піти, я тихо поповз у густу малину.
Д Причаївшись у малині, мене наздогнали бабині молитви
21.Граматично правильне закінчення речення Відпочиваючи в Карпатах…

А черпаєш силу від дрімучих соснових лісів.
Б соснові ліси напувають тебе цілющою силою.
В мені хочеться оздоровитися в соснових лісах.
Г у тебе залишаться яскраві враження надовго.
Д повітря соснових лісів допоможе зняти втому.
22. Граматично правильне закінчення речення Готуючись до іспитів…
А увесь матеріал має бути повторений.
Б учень повторив увесь вивчений матеріал.
В ретельно повторюються винятки з правил.
Г велику роль відіграють тренувальні вправи.
Д учитель рекомендує учням робити нотатки.
23. Правильно побудовано речення
А Визирнувши у вікно, на вулиці йшов сніг
Б Зайшовши у парк, від снігу іскряться ялинки.
В Готуючи вечерю, я слухаю новини по радіо.
Г Побачивши матір, у мене забилося серце.
Д Я купив цього собаку ще будучи цуценям


Немає коментарів:

Дописати коментар