вівторок, 4 лютого 2020 р.


                                                        Тести на четвер
                                                  (виконати в зошитах)
1.Літеру e на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А    пр..людія, пр..краса, пр..зирливий
Б    пр..зидія, пр..зентація, пр..брати
В    пр..стиж, пр..парат, пр..м’єрний
Г    пр..тензія, пр..вілей, пр..мудрий
Д    пр..рогатива, пр..стол, пр..горнути
2. М'який знак пишеться в усіх словах рядка
А    брин..чати, дозвол..те, боягуз..кий, гуцул…с…кий
Б    кіл..цевий, красун..чик, монгол..ський, цвірін…чати
В    різ..бяр, обвін..чати, виріз..бити, зат..марити
Г    міл..йон, по-братерс..ки, на стежин..ці, Ізмаїл..ський
Д    устан..те, сер..йозний, на вишен..ці, неволен..ка
3. Подвоєння літер у всіх словах іншомовного походження НЕ відбувається в рядку
А    нет..о, інтел..ект, піц…а
Б    ін…оваційний, ір..аціональний, тер..иторіальний
В    ем..iграція, ім..іграція, ап..еляція
Г    ап…еляція, кол…ектив, шас…і
Д    ван..а, кор..ектура, грам..
4.  У якому рядку фразеологізми є антонімами?
А) як чорна хмара — як водою облитий;
Б) як на голках — як стріла;
В) гріти чуба — ганяти собак;
Г) як на гарячому вугіллі — як у воді намочений;
Д) співати дифірамби — співати хвалу.
5. На перший склад падає наголос у слові
А ожеледь
Б деінде
В перекис
Г експерт
6. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Є дуже (1)багато людей, (2)які читають (З)лише для того, (4)щоб не думати.
А займенник
Б числівник
В прислівник
Г сполучник
Д частка
7. Позначте рядок, у якому всі іменники незмінювані:
А Оксана Білозір, лібрето, журі, турне, меню
Б пончо, шосе, Надія Коваленко, знання
В пальто, мюслі, колібрі, метро
Г Євген Червоненко, парі, шосе, тонна  
8. Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в рядку
А якнайдобріший
Б більш відомий
В найвідповідальніший
Г менш вужчий
Д найбільш міцний
9. З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
Донецький кряж, і терикони, і степи,
І тополятам на алеї дуже тісно.
Я ж Україноньку молю: «Не відлюби
Оцю мою малесеньку вітчизну!»
А 3
Б 4
В 5
Г 6
Д 8
10.
Помилку у відмінкових формах кількісних числівників допущено в рядку
А шістьомастами, шістдесятьма вісьмома, дев’ятьох, сорока п’ятьом
Б семисот восьмидесяти вісьмох, стам двом, семидесяти, п’ятнадцятьох
В шістдесяти сімом, ста п’ятдесяти двох, шістнадцятьома, одинадцятьох
Г вісьмома, восьмистам дев’яноста дев’ятьом, сімдесяти, п’ятьома
Д трьохсот, трьомстам, трьомастами, на трьохстах

11. Помилку в написанні особового закінчення дієслова допущено в рядку
А ділять, здобудемо
Б стоїмо, зітхаємо
В загоють, бачимо
Г сіємо, косять
Д плачуть, платять
12. Неправильно побудовано словосполучення на позначення часу
А десять (хвилин) на десяту
Б чверть на одинадцяту
В без п’ятнадцяти десять
Г пів на дванадцяту
Д за п’ять (хвилин) шоста
                                                           ЛІТЕРАТУРА
1.Рядки
Нова радість стала, яка не бувала:
Над вертепом звізда ясна світлом засіяла
взято з
А календарно – обрядової пісні
Б історичної
В думи
Г суспільно – побутової
Д балади
2. Рядки 
Ой матінка плаче.
Поки жити буде;
А сестриця плаче.
Поки не забуде;
А миленька плаче.
Поки його бачить...
узято з
А  думи
Б  балади
В історичної пісні
Г суспільно-побутової пісні
3. За ідейно-тематичним змістом центральним у «Слові о полку Ігоревім» є розділ:
А) виступ дружини князя Ігоря в похід;
Б) перемога в першій битві Ігоря;
В )сон і «золоте слово» Святослава;
Г) втеча Ігоря з полону;
Д) Русь вітає Ігоря після його повернення з полону
4. Укажіть основну думку вірша Г. Сковород. „De libertate“.
А Праця повинна стати природною потребою;
В прославлення гетьмана Б. Хмельницького;
В свобода - найвище благо суспільства;
Г засудження суспільного ладу;
Д висміювання несправедливого судочинства
5. Іван Котляревський увів до тексту «Наталки Полтавки» пісню Марусі Чурай
А «Видно шляхи полтавськії…»
Б «Сонце низенько, вечір близенько…»
В «Ой під вишнею, під черешнею…»
Г «Всякому місту звичай і права...»
Д «Віють вітри, віють буйні…
6. Послідовність розгортання подій твору «Енеїда» дотримано в рядку
А сон Енея про батька – гостювання в Дідони – подвиг Низа та Евріала – поєдинок Енея з Турном
Б гостювання в Дідони – сон Енея про батька – подвиг Низа та Евріала – поєдинок Енея з Турном
В подвиг Низа та Евріала – поєдинок Енея з Турном – гостювання в Дідони – сон Енея про батька
Г сон Енея про батька – подвиг Низа та Евріала – поєдинок Енея з Турном – гостювання в Дідони
Д гостювання в Дідони – сон Енея про батька – поєдинок Енея з Турном – подвиг Низа та Евріала
7. Птах, який супроводжував політ героя у сні «СОН» Т. Шевченка
А Сокіл.
Б Орел.
В Сова.
Г Жайворонок
8. Засудження самодержавства й кріпосництва в Російській імперії, вірнопідданства й аморальності земляків-перевертнів — провідний мотив твору Т. Шевченка
А «Катерина»
Б «Сон (У всякого своя доля…)»
В «Гайдамаки»
Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»
Д «Кавказ»

9. Установіть відповідність.
Герой
Портрет
1     Тур
А …не всидів би у своїй парафії, чуючи, як ллється рідна йому кров за безбожний глум польських консистентів… над українцями, за наругу католиків і уніатів над греко-руською вірою.
2 Шраменко
Б …тільки похитувавсь, гладячи черево; а щоки — як кавуни; сміявсь од щирого серця. Така була в його вдача.
3    Сомко
В Він добрий був син і щирий козак; лучче йому з нудьги загинути, ніж панотця навік преогорчити і золоту свою славу гряззю закаляти.
4    Шрам
Г …високий, огрядний собі пан, кругловидий, русявий; голова в кучерях, як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі; і вже чи ступить, чи заговорить, то справді по-гетьманськи.
Д …здоровенний козарлюга. Пика широка, засмалена на сонці; сам опасистий; довга, густа чуприна, піднявшись перше вгору, спадала за ухо, як кінська грива; уси довгі, униз позакручувані, аж на жупан ізвисали; очі так і грають, а чорні, густії брови аж геть піднялись над тими очима…
10. Установіть відповідність.
Герой
Вчинок
1 Петро Шрам
А хоче врятувати ув’язненого Сомка ціною власного життя
2 Кирило Тур
Б рятує викрадену Лесю
3 Божий Чоловік
В лікує зіллям і молитвою хворих
4 Іван Брюховецький
Г здобуває владу безчесним шляхом
Д планує позаводити чесні суди, школи, академії, друкарні
11.  Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем твору І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:
1) «Під її солодкими словами ховається гіркий полин»
2) «Рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком»
3) «Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи — все подихало молодою парубочою красою»
4) «Гострі темні очі були ніби сердиті»
5) «Серце з перцем»
А) Мелашка;
Б) Маруся Кайдашиха;
В) Карпо;
Г) Лаврін;
Д) Мотря.
12.  „ Невеличка на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновидна, з тонким носиком... ”. Це портрет...
А Мотрі.
Б Дочка Мелашки.
В Марусі.
Г Мелашки.










Немає коментарів:

Дописати коментар