Тести на четвер
(виконати в зошитах)
1.Літеру e на
місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А пр..людія, пр..краса, пр..зирливий
Б пр..зидія, пр..зентація, пр..брати
В пр..стиж, пр..парат, пр..м’єрний
Г пр..тензія, пр..вілей, пр..мудрий
Д пр..рогатива, пр..стол, пр..горнути
А пр..людія, пр..краса, пр..зирливий
Б пр..зидія, пр..зентація, пр..брати
В пр..стиж, пр..парат, пр..м’єрний
Г пр..тензія, пр..вілей, пр..мудрий
Д пр..рогатива, пр..стол, пр..горнути
2. М'який знак пишеться
в усіх словах рядка
А брин..чати, дозвол..те, боягуз..кий, гуцул…с…кий
Б кіл..цевий, красун..чик, монгол..ський, цвірін…чати
А брин..чати, дозвол..те, боягуз..кий, гуцул…с…кий
Б кіл..цевий, красун..чик, монгол..ський, цвірін…чати
В різ..бяр, обвін..чати, виріз..бити,
зат..марити
Г міл..йон, по-братерс..ки, на стежин..ці, Ізмаїл..ський
Д устан..те, сер..йозний, на вишен..ці, неволен..ка
Г міл..йон, по-братерс..ки, на стежин..ці, Ізмаїл..ський
Д устан..те, сер..йозний, на вишен..ці, неволен..ка
3. Подвоєння літер у
всіх словах іншомовного походження НЕ відбувається в рядку
А нет..о, інтел..ект, піц…а
А нет..о, інтел..ект, піц…а
Б ін…оваційний, ір..аціональний,
тер..иторіальний
В ем..iграція, ім..іграція, ап..еляція
Г ап…еляція, кол…ектив, шас…і
Д ван..а, кор..ектура, грам..
В ем..iграція, ім..іграція, ап..еляція
Г ап…еляція, кол…ектив, шас…і
Д ван..а, кор..ектура, грам..
4. У якому
рядку фразеологізми є антонімами?
А) як чорна хмара — як водою облитий;
Б) як на голках — як стріла;
В) гріти чуба — ганяти собак;
Г) як на гарячому вугіллі — як у воді намочений;
Д) співати дифірамби — співати хвалу.
Б) як на голках — як стріла;
В) гріти чуба — ганяти собак;
Г) як на гарячому вугіллі — як у воді намочений;
Д) співати дифірамби — співати хвалу.
5. На перший склад
падає наголос у слові
А ожеледь
Б деінде
В перекис
Г експерт
6. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з
виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Є дуже (1)багато людей, (2)які читають (З)лише для того, (4)щоб не думати.
Є дуже (1)багато людей, (2)які читають (З)лише для того, (4)щоб не думати.
А займенник
Б числівник
В прислівник
Г сполучник
Д частка
Б числівник
В прислівник
Г сполучник
Д частка
7. Позначте рядок, у якому всі іменники незмінювані:
А Оксана Білозір, лібрето, журі, турне, меню
Б пончо, шосе, Надія Коваленко, знання
В пальто, мюслі, колібрі, метро
Г Євген Червоненко, парі, шосе, тонна
8. Неправильно
утворено форму ступеня порівняння прикметника в рядку
А якнайдобріший
Б більш відомий
В найвідповідальніший
Г менш вужчий
Д найбільш міцний
9. З’ясуйте,
скільки займенників у цьому уривку.
Донецький кряж, і терикони, і степи,
І тополятам на алеї дуже тісно.
Я ж Україноньку молю: «Не відлюби
Оцю мою малесеньку вітчизну!»
Донецький кряж, і терикони, і степи,
І тополятам на алеї дуже тісно.
Я ж Україноньку молю: «Не відлюби
Оцю мою малесеньку вітчизну!»
А 3
Б 4
В 5
Г 6
Д 8
Б 4
В 5
Г 6
Д 8
10.
Помилку у
відмінкових формах кількісних числівників допущено в рядку
|
|
А шістьомастами,
шістдесятьма вісьмома, дев’ятьох, сорока п’ятьом
Б семисот восьмидесяти вісьмох, стам двом, семидесяти, п’ятнадцятьох В шістдесяти сімом, ста п’ятдесяти двох, шістнадцятьома, одинадцятьох Г вісьмома, восьмистам дев’яноста дев’ятьом, сімдесяти, п’ятьома Д трьохсот, трьомстам, трьомастами, на трьохстах |
11. Помилку в
написанні особового закінчення дієслова допущено в рядку
А ділять, здобудемо
Б стоїмо, зітхаємо
В загоють, бачимо
Г сіємо, косять
Д плачуть, платять
А ділять, здобудемо
Б стоїмо, зітхаємо
В загоють, бачимо
Г сіємо, косять
Д плачуть, платять
12.
Неправильно побудовано словосполучення на позначення часу
А десять (хвилин) на десяту
Б чверть на одинадцяту
В без п’ятнадцяти десять
Г пів на дванадцяту
Д за п’ять (хвилин) шоста
ЛІТЕРАТУРА
1.Рядки
Нова радість стала, яка не бувала:
Над вертепом звізда ясна світлом засіяла
взято з
А календарно –
обрядової пісні
Б історичної
В думи
Г суспільно – побутової
Д балади
2. Рядки
Ой матінка плаче.
Поки жити буде;
А сестриця плаче.
Поки не забуде;
А миленька плаче.
Поки його бачить...
узято з
А думи
Б балади
В історичної пісні
Г суспільно-побутової пісні
3. За ідейно-тематичним
змістом центральним у «Слові о полку Ігоревім» є розділ:
А) виступ дружини князя Ігоря в похід;
Б) перемога в першій битві Ігоря;
В )сон і «золоте слово» Святослава;
Г) втеча Ігоря з полону;
Д) Русь вітає Ігоря після його повернення з полону
Б) перемога в першій битві Ігоря;
В )сон і «золоте слово» Святослава;
Г) втеча Ігоря з полону;
Д) Русь вітає Ігоря після його повернення з полону
4. Укажіть основну думку вірша
Г. Сковород. „De libertate“.
А Праця повинна стати
природною потребою;
В прославлення гетьмана Б.
Хмельницького;
В свобода - найвище благо суспільства;
Г засудження суспільного
ладу;
Д висміювання несправедливого
судочинства
А «Видно шляхи полтавськії…»
Б «Сонце низенько, вечір
близенько…»
В «Ой під вишнею, під
черешнею…»
Г «Всякому місту звичай і
права...»
Д «Віють вітри, віють буйні…
А сон Енея про батька –
гостювання в Дідони – подвиг Низа та Евріала – поєдинок Енея з Турном
Б гостювання в Дідони – сон
Енея про батька – подвиг Низа та Евріала – поєдинок Енея з Турном
В подвиг Низа та Евріала –
поєдинок Енея з Турном – гостювання в Дідони – сон Енея про батька
Г сон Енея про батька – подвиг
Низа та Евріала – поєдинок Енея з Турном – гостювання в Дідони
Д гостювання в Дідони – сон
Енея про батька – поєдинок Енея з Турном – подвиг Низа та Евріала
7. Птах, який супроводжував
політ героя у сні «СОН» Т. Шевченка
А Сокіл.
Б Орел.
В Сова.
Г Жайворонок
8. Засудження самодержавства
й кріпосництва в Російській імперії, вірнопідданства й аморальності
земляків-перевертнів — провідний мотив твору Т. Шевченка
А «Катерина»
Б «Сон (У всякого своя доля…)»
В «Гайдамаки»
Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»
Д «Кавказ»
А «Катерина»
Б «Сон (У всякого своя доля…)»
В «Гайдамаки»
Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»
Д «Кавказ»
9. Установіть
відповідність.
Герой
|
Портрет
|
1 Тур
|
А …не всидів би у
своїй парафії, чуючи, як ллється рідна йому кров за безбожний глум польських
консистентів… над українцями, за наругу католиків і уніатів над греко-руською
вірою.
|
2 Шраменко
|
Б …тільки
похитувавсь, гладячи черево; а щоки — як кавуни; сміявсь од щирого серця.
Така була в його вдача.
|
3 Сомко
|
В Він добрий був
син і щирий козак; лучче йому з нудьги загинути, ніж панотця навік
преогорчити і золоту свою славу гряззю закаляти.
|
4 Шрам
|
Г …високий,
огрядний собі пан, кругловидий, русявий; голова в кучерях, як у золотому
вінку; очі ясні, веселі, як зорі; і вже чи ступить, чи заговорить, то справді
по-гетьманськи.
|
Д …здоровенний
козарлюга. Пика широка, засмалена на сонці; сам опасистий; довга, густа
чуприна, піднявшись перше вгору, спадала за ухо, як кінська грива; уси довгі,
униз позакручувані, аж на жупан ізвисали; очі так і грають, а чорні, густії
брови аж геть піднялись над тими очима…
|
10. Установіть
відповідність.
Герой
|
Вчинок
|
1 Петро Шрам
|
А хоче врятувати
ув’язненого Сомка ціною власного життя
|
2 Кирило Тур
|
Б рятує викрадену
Лесю
|
3 Божий Чоловік
|
В лікує зіллям і
молитвою хворих
|
4 Іван Брюховецький
|
Г здобуває владу
безчесним шляхом
|
Д планує позаводити
чесні суди, школи, академії, друкарні
|
11. Установіть
відповідність між цитатною характеристикою і персонажем твору І.
Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:
1) «Під її солодкими
словами ховається гіркий полин»
2) «Рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком»
3) «Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи — все подихало молодою парубочою красою»
4) «Гострі темні очі були ніби сердиті»
5) «Серце з перцем»
2) «Рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком»
3) «Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи — все подихало молодою парубочою красою»
4) «Гострі темні очі були ніби сердиті»
5) «Серце з перцем»
А) Мелашка;
Б) Маруся Кайдашиха;
В) Карпо;
Г) Лаврін;
Д) Мотря.
Б) Маруся Кайдашиха;
В) Карпо;
Г) Лаврін;
Д) Мотря.
12. „ Невеличка на зріст,
але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза,
повновидна, з тонким носиком... ”. Це портрет...
А Мотрі.
Б Дочка Мелашки.
В Марусі.
Г Мелашки.
Немає коментарів:
Дописати коментар