До уроків мови

08.05.2020
Повторення
Прислівник як частина мови.Ступені порівняння означальних прислівників.Правопис прислівників.
1. Опрацюйте параграфи 79, 80, 81.Важливі таблички - вправа 564; стор. 201.
2. Виконайте вправи 566(усно) для самоперевірки.
3. Домашнє завдання - вправи 581. 583 .





04.05.2020
Дієприкметник як особлива форма дієслова. Дієприкметниковий зворот. 
Дієприслівник.
                                                   ЩО РОБИТИ 
1. Працюємо з параграфами 76, 77, 78.
2. Дивимось відеоуроки №1 з 5.45 хв.; № 2 -типові помилки в ЗНО.
3. Виконуємо вправи 545, 561.
4. Виконуємо тест- контроль НА ОЦІНКУ ( до п'ятниці)





1.      Дієприкметник є в реченні
А Я ще ніколи не бачив стільки калини й оглядав прибиті морозом кетяги.
Б Ударяючись об повалені паркани, вітер тоскно завивав.
В Незабаром, швидко наближаючись, посунули важкі громаддя хмар.
Г Земля здригалась, чекаючи дощу.

2..      Дієприкметниками є всі слова рядка
А мийний, вимити, помивши                                           
Б надрукований, друкувальний, друкарський
В намальований, перемальований, змальований    
Г накреслений, креслярський, накресливши

3      В якому рядку усі дієприкметники пасивного стану?
А  бракований, залишений, комбінований, вилитий   
Б заколиханий, обпалений, розколотий, обважнілий
В приведений, лисіючий, закипілий, зляканий
Г пошерхлий, лежачий, зрубаний, заплачений

4.     Усі дієприкметники активного стану
А згаданий, засіяний, задуманий, приписаний              
Б заляканий, зажурений, падаючий, крокуючий
В посивілий, змарнілий, вмираючий, звисаючий    
Г зачарований, знайдений, діючий, виїжджений

5.      Дієприкметник виконує роль означення в реченні
А Роса розсипана в траві.                                              
Б Червоні яблука в кімнатах насипані.
В І задумався лелека на паруючім покосі.                   
Г Мяким димком розмита далина.
6.      Неправильно побудовано речення
А Умиті росами ноги ломило від холоду.
Б Я вийшла з тролейбуса, й мені впало в око намальоване на стіні яскраве графіті.
В Запечена в духовці картопля – моя найулюбленіша страва.
Г Ми з однокласниками дуже швидко зрозуміли пояснені правила учителем.
7.      У якому рядку усі дієприкметники пишуться з часткою НЕ окремо?
А не/переглянутий нами; не/зіграна ще; не/куплені, а подаровані
Б не/розглянуте, не\дописаний, ще не/випрасувана
В не/фарбована, не/розгадана, не/сказані
Г не/засіяна, досі не/напоєний, не/пошита до свята
8.      Усі дієприкметники пишуться з часткою НЕ разом
А не/оране, не/дожата, ніким не/оране                      
Б не/закута, не/доглянутий; не/почуте, а побачене
В не/продане, не/висіяне, ще не/продумане              
Г не/довиконаний, не/здійснена, не/вінчана
9.      Окремо з часткою НЕ треба писати виділене слово в рядку
А не/написані листи привітання                       
Б не/митий святковий посуд
В не/заплетене волосся дівчини                        
Г не/збережена інформація файлу
10.      Зясуйте, яким членом речення є підкреслений дієприкметник
Я єсть народ, якого правди сила ніким звойована ще не була.
А означення                                                          
Б підмет
В додаток                                                              
Г іменна частина складеного іменного присудка
11.      Дієприкметниковий зворот є в реченні
А Здаля виглядає із балки тополя, як зламаний спис.
Б Дністер тече, розштовхуючи гори.
В Час летів, немов на крилах, і мов сон, життя минало.
Г Ніч, осяяна цвітом яблуні, затуманена, мов роса.
12.      Дієприкметниковий зворот виділяється комами в усіх реченнях, окрім (деякі розділові знаки пропущено)
А Як той весняний дощ розсіяний по ниві живеш ти в райдужнім пориві і надриві.
Б Зійшлись дві лінії в одну дорогу зоряну, як два струмки в одну ріку дощами сховану.
В Не можна ходити по рідній землі, не чаруючись виплеканою народом у віках рідною мовою.
Г Настане день, і я почую слова не сказані донині.
13.      Усі слова дієприслівники в рядку
А сидячи, осілий, присуджено                              
Б просидівши, граючись, потішивши
В похмурілий, хмурячись, проторюючи              
Г шаленіючи, вклякнувши, замерзлий
14.  Дієприслівник є в реченні
А На людей дивлячись, і себе побачиш.
Б Я сідаю на горбик зігрітий, щоб ключі журавлині зустріти.
В І все чіткіш темніють в полі дощем карбовані путі.
Г Адресовані людям вірші – найщиріші у світі листи.
15.  Дієприслівник є в реченні
А Степ, оповитий тишею, дихав пахощами росяних трав.
Б А земля лежить медова, а поля пожаті мріють, на городах достигають гарбузи зеленоребрі.
В Запарувала рілля, тьмяно заблищали на сонці одвернуті лемешами скиби землі.
Г Жайворонок, співаючи, ніби висить на невидимій нитці.
16.  Дієприслівниковий зворот є в реченні
А Блискавиці шматували чорне небо, розколюючи важкі темні оливяні хмари.
Б Співають ідучи дівчата.
В Багаття розгорілося; гілля весело палало, шиплячи, тріскаючи.
Г Раділи люди встаючи.
17.  Неправильно побудовано речення з дієприслівниковим зворотом
А Зробивши зло, не жди добра.
Б Починаючи з часів Ярослава, Софія Київська стає важливим центром східнослов’янської держави.
В Підїжджаючи до міста, нас застала ніч.
Г Піднімаючись над обрієм, сонце дарує нові й нові світлокольорові щедроти.
18.  Граматично правильне продовження речення «Сидячи на дивані,…» подано в рядку
А було погано видно.           
Б я дивився телевізор.            
В стало холодно.                  
Г мені було незручно.                                              
19.  Одиничний дієприслівник ужито в реченні
А Стоїть на варті юнак, приклавши бінокль до очей.
Б В кінці життя я  жити вчуся, забувши втрату не одну.
В Високо в небі, розкинувши могутні крила, кружляв степовий орел.
Г І я, заплакавши, назад поїхав знов на чужину.
20.  Усі дієприслівники мають недоконаний вид у рядку
А опадаючи, дивуючись, лукавлячи                           
Б зітхаючи, прочитавши, з’їхавши
В чіпляючи, гуркотячи, зробивши                              
Г бавлячись, пишучи, прийшовши
21.  Позначте рядок, у якому всі дієприслівники з часткою НЕ пишуться окремо
А не/пускаючи, не/вгаваючи, не/вирішивши        
Б не/кажучи, не/здужавши (захворівши), не/дотягнувши
В не/хтуючи, не/взявши, не/застеливши               
Г не/діючи, не/бажаючи, не/сумуючи
22.  Потребує редагування речення
А Батько швидко вийшов, зачинивши за собою двері.
Б Не спитавши броду, не лізь у воду.
В Розставшись із головою, за кашкетом не плачуть.
Г Виконавши проект, у нього зявилися нові ідеї.

23.Граматичну помилку допущено в реченні
А Гуцули були красиві, танцюючи якийсь свій нікому не відомий танець. 
Б Виглядаючи у вікно, у мене злетів картуз. 
В Переступивши поріг, Остап почув у кімнаті знайомий голос. 
Г Дівчина тихо заспівала, сівши на ослоні біля печі й схиливши низько на груди
голову.
Д Сонце, сідаючи за гору, мостилося на спочинок, як утомлені люди.

24.Скільки у тексті дієприкметників ?
1. З дитячих років його рука потягнулась до письма, душа – до краси, а серце – до людини. 2. З романівських полів, з романівських лук і осель прийшли в його поезію ранні роси і гіркі сльози, і заблищали вони на віях матерів і дітей і на вершинах світової поезії. 3. Все для людини і завжди з людиною – цей заповіт Максим Рильський проніс через усе життя; пригадую його слова: „Коли ти маєш вчинити щось погане, сім раз подумай – і не вчини, а добро роби не думаючи!” 4. Закоханий в людину, в працю, в творчість, народжений для прекрасного, він усюди ніс це прекрасне і чиюсь радість, і чиєсь весілля зустрічав як своє. 5. Але й чиєсь лихо він теж стрічав як своє і боровся з ним, не шкодуючи свого часу і здоров’я.

А 1 
Б 2 
В 3 
Г 4 
Д 5

Підсумковий контрольний твір у форматі ЗНО30.04.2020
Виконати до 4 травня . Краще написати в Гугл класі, бо є можливість виправляти помилки , а вам подивитись. Якщо немає можливості, надсилайте на Viber/
АЛГОРИТМ НАПИСАННЯ ВЛАСНОГО ВИСЛОВЛЕННЯ
Сформулюйте тезу, наведіть два переконливі аргументи, які найкраще підтвердять Ваші міркування. Проілюструйте Ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури (зазначте автора й назву твору, укажіть проблему, порушену письменником, художній образ, через який проблему розкрито), історичними фактами або випадками з життя. Не переказуйте змісту художнього твору, не давайте повної характеристики образів. Сформулюйте висновки.


Чи здатні матеріальні цінності замінити духовні?



27.04.2020
ДІЄСЛОВО ЯК ЧАСТИНА МОВИ.
ПОДІЛ ДІЄСЛІВ НА ДІЄВІДМІНИ.
Пригадуємо основні відомості про дієслово.
1 .Подивіться перше відео до 5.50хв. Вивчіть як працювати з дієслівним квадратом. ЦЕ ВАЖЛИВО.
2. Подивіться друге відео ( альтернативне пояснення), потренуйтесь виконувати тести.
3. Опрацюйте параграфи 70, 71. Важлива таблиця на стор.179.
4. Виконайте вправи 502 , приклад : вручити нагороду - нагородити ; 508.

  •                                    Писати — не язиком чесати ( народна творчість)




23.04.2020
Контрольна робота «Числівник. Займенник» 10 клас.
1.Виправте помилки:
Теплохід з чотирьохстами сімдесятьма шістьма пасажирами; надали допомогу двохстам шістдесяти семи учням; не вистачає однієї тисячі вісімсот сорока семи гривен; на двох тисячах двохстах шести десяти гектарах, народився у перше вересня тисячу дев’ятсот дев’яноста восьмого року.
2.Запишіть словами, поставивши числівник у потрібному відмінку:
До 137 додати 65____________________________________________________
Від 298 відняти 24__________________________________________________
Скласти 5 з 754_____________________________________________________
До 190 додати 17____________________________________________________
3.Вставте пропущені літери:
Чотири предмет…, два документ…, двадцять три кілометр…, сімнадцять карбованц…, обидва президент…, сто два кілограм…, три киянин…, півтора гектар…, дві цілих чотири п’ятих відсотк…
4.Запишіть, розкриваючи дужки:
(П’яти)сотий, (двадцяти)тисячний, (семи)мільйонний, (три)мільярдний, (дев’яти)сотий, (шістсот)вісімдесятий, (двісті)(сім)десятий.
(Ні)(за)що, (ні)хто, (де)(з)ким, (аби)хто, (казна)де, (будь)(з)ким, (ні)(на)скількох, (хтозна)де, який(сь), (аби)ким.
    
5.Запишіть словами:
Надрукували 14 травня 1954 року, дійсне до17 січня 2016 року, народився 2005 року.
6.Розкрийте дужки, визначивши займенник 3-ї особи, який має приставний Н
Відвідали (він), навчили (вона), запитав у (він), пишаємося (вона), попросили в (він), побачив (вони), віддав (вони).
7.Виконайте тестові завдання. Числівник є в реченні
  А Палає листя, любов сія, погасла пісня — ще не моя (З. Филипчук).
  Б І кожен вийде на свій поріг — на три дороги зі ста доріг (З. Филипчук).
  В Зима і літо зустрічаються, змагаються (С. Килимник).
  Г На Стрітення сніг — на весну дощ (С. Килимник).
 Д   Народний образ весни — це образ краси, сили й надії (З календаря).
8. Через дефіс пишуться всі займенники рядка

 А   аби/хто, будь/що, казна/чий, ні/хто
  Б ані/який, будь/хто, хтозна/кого, чий/небудь
 В  де/котрий, що/небудь, ні/скільки, що/сь
  Г будь/чий, казна/яка, хтозна/кому, який/небудь
 Д  ні/якою, чий/сь, будь/з/ким, хтозна/на/чому

9.Правильно записано форму орудного відмінка числівника в рядку

  А ста п’ятдесятьма сімома
  Б стами п’ятдесятьма сімома
  В ста п’ятдесятьма семи
  Г стами п’ятидесятьма сімома
  Д ста п’ятидесятьма семи

10.Разом треба писати всі займенники рядка

 А  аби/з/ким, аби/хто, де/який
  Б ні/перед/ким, ні/з/чим, яке/сь
  В хтозна/чому, аби/якій, ні/що
  Г де/що, де/кого, будь/у/кого
  Д ні/чим, аби/що, де/котрий

11. Означальний займенник ужито в реченні

 А  Щоб жить — ні в кого права не питаюсь!
 Б  Ось такий і є вересень: удень надійний, уночі тривожний.
 В Дівчині хочеться щось спитати в парубка, та делікатність стримує.
 Г  З кожним днем він вільніше почувався і в школі, і на людях.
Д   Ця печаль забрідала і в людське серце...

12.Заперечний займенник є в реченні

 А  І як тільки вона здолала тоді морок ночі на Княжій горі?.. (Є. Гуцало).
 Б  Кожен з них був сам господар і розумів, що перевезти хату з місця на місце — це діло не просте (Гр. Тютюнник).
 В Вигляд у нього був такий байдужий, що скажи йому зараз, що треба їхати на край світу, та й то не здивується… (Гр. Тютюнник).
  Г Зайшли ми до двору — ніде нікого не видно (Гр. Тютюнник).
  Д Якщо товариші вам ладні допомогти, то ніколи не треба відвертатись від них (Гр. Тютюнник).


17.04.2020
Написання числівників і відчислівникових слів
1.Опрацюйте уважно таблицю.
2. Виконайте вправу 494.
Це завдання можна не надсилати.
                                                           LifeStyle - твій стиль життя, фото цитати українською. | OK.RU

13.04.2020
Розряди числівників, групи за будовою.
Відмінювання числівників.
АЛГОРИТМ РОБОТИ
1. Попрацюйте з підручником : параграфи 67, 68 ( особливо важлива таблиця на стор.171 та інформація на стор. 172-173).
2. На допомогу вам 2 відео, перегляньте вдумливо.
3. Виконайте вправи 489, 490,493 - це ДЗ. 
                                           Учіться добросовісно та старанно!
                                                 У сусіда ума не позичиш.






10.04.2020
   Числівник як частина мова
ЩО ТРЕБА ЗРОБИТИ
1.Опрацюйте  параграф 65, матеріал на стор.167.
2.Усно виконайте вправу 473.
3.Подивіться відео, це допоможе вам згадати раніше вивчений матеріал і розібратись з темою.
4.Виконайте ДЗ ( вправа 471 - письмово, тести .Фотозвіт - тільки тести ( на оцінку)
                             Дедлайн виконання - неділя 12.04
5.Учіться із задоволенням!
                             На те й голова, щоб у ній розум був (нар. творчість).





ТЕСТИ
1. Усі слова є числівниками в рядку
А п’ятнадцять, двадцятеро, триста, нуль 
Б трійка, двісті, удруге, другий 
В три, двадцятка, по-другому, обидва 
Г тричі, по-третє, шестеро, дві цілі і чотири десяті 
Д тринадцять, десяток, сто тридцять сьомий, п’ятдесятиріччя


2. Усі слова є числівниками в рядку
А сто, сорок сьомий, трійня, втретє 
Б сотня, четвертина, три, трьохсотий 
В стотомний, четвірка, тримісячник, третій 
Г тридцятеро, сороковий, семеро, кількадесятий 
Д сімдесят п’ятий, вісімсот, сотка, сотий
               

3. Усі слова є числівниками в рядку
А один, одинадцять, шість, двійка 
Б єдиний, дві другі, вісім, п’ятірка 
В одиниця, чотири, сотенний, дванадцять 
Г одні, десяток, десятка, три 
Д одним, п’ять, кільканадцять, п’ятеро         

4. Числівники вжито в реченні
А Сотник знав, що Микола Джеря ще раз підніме на нього серпа й боявся цього. 
Б Козацька сотня розтанула в пітьмі. 
В „Артек” був багатоголосим, цього року він розмовляв ста мовами світу. 
Г З-поміж альпіністів лише одиниці змогли подолати цей маршрут. 
Д Мільйонам треба світла, волі, які дають наснагу й віру в майбуття.

 5. НЕПРАВИЛЬНО побудовано словосполучення на позначення часу в рядку 

 А за чверть дев’ята 
 Б десять до п’ятої 
 В три години п’ять хвилин 
 Г дванадцята тридцять 
 Д двадцять по восьмій 

6.Граматично правильна відповідь на питання «Котра година?» в рядку 

 А без п’ятнадцяти десята 
 Б половина шостої 
 В сорок п’ять по сьомій 
 Г дев’ять годин вечора 
 Д дванадцять хвилин на першу годину 

7.Закінчення -і має іменник у рядку 

 А чотири зошит... 
 Б одна третя лимон... 
 В два наплічник... 
 Г тридцять два олівц... 
 Д три з чвертю кілограм...

8.З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Для (1) шляхетної людини (2) ніщо не є таке важке, як пишний бенкет, особливо коли (3) перші місця на ньому займають (4) пустомудрі.


1 (1) шляхетної  
2 (2) ніщо  
3 (3) перші  
4 (4) пустомудрі 

А числівник 
Б займенник 
В дієприкметник (форма дієслова) 
Г прикметник 
Д іменник 

9. Розгляньте рисунок. Правильними відповідями на питання "Котра година" будуть усі,ОКРІМ



 А чверть на шосту 
 Б пʼять годин пʼятнадцять хвилин 
 В пʼятнадцять на шосту 
 Г пʼятнадцять по пʼятій 
 Д чверть по пʼятій 

10.Знайдіть неправилу відповідь на питання "Котра година?"



 А п'ять хвилин по п'ятій
Б п'ять хвилин на шосту                          
В п'ять хвилин шостого
Г п'ята година п'ять хвилин                  


11.Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А десять хвилин на третю
Б три години п’ять хвилин
В пів на дванадцяту
Г чверть до одинадцятої
Д двадцять по другій

12. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А без п’ятнадцяти шоста
Б за п’ятнадцять шоста
В п’ятнадцять хвилин до шостої
Г чверть до шостої
Д сімнадцята година сорок п’ять хвилин

13. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А п’ять хвилин до восьмої
Б десять хвилин на дев’яту
В десять по восьмій
Г пів на восьму
Д вісім годин тридцять хвилин

14. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А рівно одинадцята
Б п’ять хвилин після двох
В за двадцять сьома
Г чверть на третю
Д десять по першій

15. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А пів на дванадцяту
Б третя година десять хвилин
В двадцять хвилин сьомої
Г двадцять на десяту
Д п’ять хвилин по другій

16. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А третя година п’ять хвилин
Б рівно шістнадцять
В чверть по дев’ятій
Г за двадцять третя
Д десять по четвертій

17. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А за двадцять десята
Б двадцять до десятої
В двадцять на десяту
Г без двадцяти десята
Д двадцять по десятій

18. Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»
А рівно дванадцять
Б десять хвилин шостої
В без двадцяти десять
Г три години п’ят ь хвилин
Д десять хвилин по шостій

19. Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»
А шість годин десять хвилин
Б за десять восьма
В одинадцять двадцять
Г без двадцяти перша
Д початок десятої

20. Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»
А чотири години п’ятнадцять хвилин
Б п’ятнадцять хвилин п’ятої
В шістнадцять п’ятнадцять
Г четверта година п’ятнадцять хвилин
Д п’ятнадцять хвилин після чотирьох

21.Числівниками є всі слова рядка
А три, третій, третина, троє
Б десять, десяток, десятеро, десята
В два, двійко, двоє, обидва
Г семеро, сімка, сьомий, сім

Д четверо, чотири, чверть, четверт


Любі десятикласники!
Сподіваюсь, що ви долучились  до проєкту " Всеукраїнське онлайн навчання"  , який стартував сьогодні 6 квітня.  … 
 Д дві третіх піск… ам викладатимуть найкращі вчителі країни, тому не лінуйтесь, а навчайтесь із задоволенням !  
                                 А ми працюємо над темою " Стилістичні функції займенників"    
                                                                 Що треба зробити                       
1. Опрацювати параграф 65.
2. Виконати вправи 465 ( згадайте чергування), 470.
   Ці вправи мені надсилати не обов'язково ! Вірю у вашу учнівську доброчесність!
                                                         Ð¡Ð¼Ð°Ð¹Ð»Ð¸Ðº — Википедия

  03.04.2020    (завдання на понеділок)
Займенник
                                                                 Що треба зробити
1.Опрацювати параграф 64, знати розряди займенників (таблиця стор. 161)
2. Пригадати правопис займенників разом, окремо і через дефіс ( таблиця)
Українська мова для 6 класу: завдання та тести онлайн - Learning ...
3. З'ясувати явище прономіналізації (стор. 163)
4. Виконати письмово вправи 458, 459.
6. Питання для самоконтролю
    Перевірте себе ( стор. 164). Якщо ви знаєте відповідь на кожне питання, ви добре попрацювали.


30.03.2020
Тема "Прикметник"
1.Подивіться ці відеоуроки, згадайте все, що раніше вчили про прикметник.
2.Розгляньте таблиці.
3.Виконайте тести (самостійно !).Не робіть один одному ведмежу послугу.
4.Перевірятиму до п'ятниці..
                                Будьте дорослими, відповідальними, самостійними !








Картинки по запросу творення ступенів порівняння прикметників



Картинки по запросу прикметник





ТЕСТИ "ПРИКМЕТНИК"

1.Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А далекий, золотий, дорогий, близький
Б пізній, сухий, солонуватий, залізний
В молодий, крижаний, добрий, новий
Г гарний, високий, великий, сміливий
Д срібний, зручний, глухий, буряковий

2. Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні
А Він був високий, привабливий, років на п’ять молодший від мене.
Б Вітчим став для неї найближчою людиною.
В Клімат в Англії більш холодний, ніж у Франції.
Г Гетьман і Шрам повернулись ще веселіші.
Д Самі найвищі дерева у світі – секвойї, а самі найтовщі – баобаби.

3. Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні
А Сила слова гостріша від штика.
Б Краю, ти мій краю, кращого за тебе я в житті не знаю.
В Бочка була повніша за інші й стояла осторонь.
Г Найстарше дерево нашої планети – австралійська макроцамія.
Д Найгнідіша кобилка підійшла до лошати, притуливши його до себе.

4. Відносними є всі прикметники рядка
А здібний учень, дерев’яна рама, осінній день, лебедина вірність
Б міський пейзаж, кам’яна хата, мідний казан, літня спека
В заяча шуба, материна сукня, яскравий день, солов’їні далі
Г український народ, блідий місяць, домашній затишок, чистий посуд
Д білявий хлопчик, дотепний вислів, кмітлива дівчинка, веселий настрій

5. Присвійними є всі прикметники рядка
А орлене гніздо, вдовин син, шоферова краватка, Андрієві речі
Б заяча нора, сталева натура, мамина подушка, собача будка
В ведмежий барліг, Франкове слово, петрів батіг, качиний ніс
Г орлиний зір, студентський квиток, генеральський мундир, братова книга
Д заячий характер, дідусів фотоапарат, генералова дочка, материн дім

6. Літеру є треба писати на місці пропуску в слові
А оранж..вий
Б дощ..вий
В насінн..вий
Г матч..вий
Д кисн..вий

7. Літеру о треба писати на місці пропуску в слові
А алюміні..вий
Б ключ..вий
В помаранч..вий
Г січн..вий
Д груш...вий

8. Суфікс -ов- має прикметник
А кварц..вий
Б плюш..вий
В груш..вий
Г матч..вий
Д замш..вий

9. Літеру и на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А математ..чний, вул..чний, фіз..чний, гігієн..чний
Б ботан..чний, ритор..чний, клас..чний, лінгвіст..чний
В істор..чний, фонет..чний, біохім..чний, соціолог..чний
Г алерг..чний, пласт..чний, період..чний, генет..чний
Д юрид..чний, клімат..чний, драмат..чний, геометр..чний

10. Помилку в написанні прикметника допущено в рядку
А директорова порада
Б Ольгіна відповідь
В кобзарева пісня
Г Франкове слово
Д Маріїна подорож

11. Компонент військово пишеться разом із частиною
А навчальний
Б польовий
В медичний
Г зобов’язаний
Д морський

12. Суфікс -цьк- треба писати
в усіх прикметниках рядка
А брат, козак, Марокко, Дамаск
Б моряк, Гадяч, тюрк, баск
В Дрогобич, Овруч, Кагарлик, глядач
Г казах, Цюрих, Чукотка, Ла-Манш
Д Случ, Кременчук, Нью-Йорк, Вінниця

13. Літеру е треба писати на місці пропуску в слові
А алюміні..вий
Б ключ..вий
В реч..вий
Г оранж..вий
Д дощ..вий

14. Літеру о треба писати на місці пропуску в слові
А алич..вий
Б ситц..вий
В чутт..вий
Г кварц..вий
Д полудн..вий

15. Помилку в написанні прикметника допущено у варіанті
А Оксанин виступ
Б цареві загадки
В соколиний зір
Г лисичкіна хитрість
Д бабусина колискова

16. Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А малиновий, чесний, цікавий
Б гучний, злий, приємний
В ультракороткий, дешевий, вагомий
Г солоденький, ретельний, щирий
Д здоровенний, доречний, вразливий


17.Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку

А більш глухий, найтемніший, найбільш вишуканий

Б найвеличнішнй, найкривіший, щонайгрізніший

В менш чистіший, менш стриманий, більш чуйний

Г щонайгірший, найбільш сором’язливий, найстарший

Д найбільш готовий, предобріший, якнайцікавіший



18. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку

А легший, якнайпотрібніший, найбільш серйозний

Б менш цінний, самий свіжий, найбільш розкішний

В більш рішучіший, найкоротший, щонайдовший

Г архіважливіший, наймиліший, найменш освічений

Д вразливіший, теплолюбніший, найщасливіший



19. Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка

А малиновий, чесний, цікавий

Б гучний, злий, приємний

В ультракороткий, дешевий, вагомий

Г солоденький, ретельний, щирий

Д здоровенний, доречний, вразливий



20. Помилку в написанні прикметника допущено у варіанті

А ахіллесова п’ята

Б дамокловий меч

В сізіфова праця

Г прокрустове ложе

Д авгієві стайні



21.Помилку в написанні прикметника допущено в рядку
А Оліна презентація
Б матусина казка
В Маріїна подорож
Г батьків подарунок
Д сестриччина допомога

22. Літеру і на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А лакон..чний, астроном..чний, геометр..чний
Б монарх..чний, гідравл..чний, піктограф..чний
В косм..чний. троп..чний, фольклорист..чний,
Г енергет..чний, академ..чний, океан..чний
Д песиміст..чний, зоолог..чний, публ..чний

23. За допомогою суфікса -ев- (-єв-) утворюються прикметники від усіх іменників рядка
А айстра, промінь
Б корал, тиждень
В соя, адреналін
Г корінець, банан
Д фарш, чебрець

8. Правильно утворено форму вищого (найвищого) ступеня порівняння прикметника в рядку
А менш мудріший
Б самий ніжний
В кращий над усе
Г дорожчий життя
Д прелюбіший

9. В якому рядку допущено помилку в прикметнику
А поліський (Полісся) ліс
Б яготинський (Яготин) молокозавод
В Острожська (Острог) Біблія
Г казахський (Казахстан) степ
Д латиська (Латвія) мова

24. Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в рядку
А якнайзручніший
Б більш сучасний
В найелегантніший
Г менш корисніший
Д найбільш міцний
25. Разом треба писати кожне слово рядка
А фото/сесія, теле/марафон, стерео/кінозал, військово/полонений
Б південно/західний, радіо/альманах, лінгво/кабінет, рибо/хвіст
В мікро/організм, конусо/подібний, кисло/солодкий, мікро/автобус
Г повно/цінний, зло/язикий, соколино/зоряний, англійсько/український
Д військово/морський, міні/захист, дрібно/поділений, вільно/думний

26. Разом треба писати кожне складне слово рядка
А військово/спортивний, військово/полонений, міні/маркет
Б сільсько/господарський, історико/культурний, біло/сніжний
В садово/городній, івано/франківець, високо/ефективний
Г кисло/молочний, правдо/подібний, контр/адмірал
Д східно/словянський, псевдо/вченнй, жовто/гарячий
27.03.2020
Закінчуємо з темою "Іменник".
Необхідна інформація у відеоуроках, переглядайте уважно- це ваша підготовка до ЗНО!
Виконайте тести на оцінку (надсилайте до понеділка).









ТЕСТИ З ТЕМИ "ІМЕННИК"
1. До одного роду належать усі іменники в рядку
А Делі, Чернівці, Мехіко
Б Стамбул, Сочі, Чикаго
В Сена, Дністер, Міссурі
Г Нікарагуа, Китай, Чилі
Д Токіо, Сухумі, Онтаріо

2. Чоловічий рід мають усі іменники варіанта
А морок, какаду, маестро, ООН
Б Баку, продаж, столяр, денді
В Борнео, собака, аташе, Сибір
Г суддя, перекладач, путь, гімн
Д хлоп’ятко, козак, інститут, іній

3. Чоловічий рід мають усі іменники варіанта
А ступінь, балет, аташе, вісь
Б запис, галузь, нежить, гіпс
В збір, торнадо, шинель, стен
Г важіль, грань, дріб, ідальго
Д ячмінь, тюль, колібрі, висип

4. Чоловічий рід мають усі іменники варіанта
А плач, кахель, накип, перекис
Б корч, емаль, аерозоль, толь
В клавіш, шагрень, портьє, зал
Г рояль, розсип, продаж, путь
Д кір, пропис, прогрес, суміш

5. Жіночий рід мають усі іменники варіанти
А діагональ, північ, авеню, плов
Б живопис, мадам, жовч, челядь
В кефаль, гуаш, роль, нехворощ
Г тунель, скрижаль, бязь, ваніль
Д папороть, манжет, мігрень, туш

6. Жіночий рід мають усі іменники варіанта
А бандероль, бутель, цеце, УПА
Б ГЕС, коала, фланель, заполоч
В НЛО, повінь, лазур, боржомі
Г спіраль, латинь, СБУ, кольрабі
Д провесінь, ЕОМ, деталь, плащ

7. Жіночий рід мають усі іменники варіанта
А педаль, стаття, лебідь, подорож
Б ЧАЕС, мадам, розкіш, жовч
В продаж, поезія, жирафа, міль
Г купіль, ООН, дриль, радість
Д мита, лоша, ртуть, Прип’ять

8. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А сонячне Баку, красивий какаду, сильний нежить
Б смачне івасі, швидке таксі, гостинна Перу
В оригінальне меню, біла тюль, маленьке шимпанзе
Г цікаве турне, просторе авеню, справедливе журі
Д далека Сибір, свіжа салямі, талановитий маестро

9.Лише в однині вживаються всі іменники рядка
А вазон, прикрість, зелень
Б Крим, молоко, залізо
В Дністер, козацтво, ім’я
Г людство, сум, мальва
Д радість, золото, вітер

10. Лише форму однини мають обидва іменники рядка
А комашня, чапля
Б молодь, нація
В журба, сумнів
Г кисень, кабінет
Д сметана, вапно

11. Закінчення -ою у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку
А ваза, речовина, кислота
Б тиша, свобода, глибина
В калина, малеча, посада
Г мелодія, береза, справа
Д спальня, Європа, буква

12. Закінчення -ою у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку
А їдальня, повага, легенда
Б Ольга, родина, волоцюга
В геологія, дитина, дорога
Г держава, груша, розлука
Д мережа, горошина, карта

13. Закінчення -ом у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку
А журнал, трамвай, папірус
Б циркуль, чарівник, цукат
В хвастун, парашут, хокеїст
Г звичай, оптиміст, футбол
Д слабодух, параліч, граф

14. Літеру е (є) треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А поезі..ю, видовищ..м, козацтв..м
Б топол..ю, віял..ю, відвідувач..м
В кобз..ю, учител..м, товариш..м
Г віконц..м, спроб..ю, сторож..м
Д прізвищ..м, корова..м, ледар..м

15.Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А супутник, пасажир, коледж
Б Кривий Ріг, язик, Ташкент
В портфель, гопак, кілометр
Г Крим, Конотоп, Марсель
Д усміх, агроном, сантиметр

16. Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А хлопець, свинець, Роман
Б роман, трактор, вівторок
В Буг, коридор, присудок
Г Дністер, квітень, вітер
Д долар, гектар, діаметр

17. Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А кравець, буревій, рядок
Б кисень, Київ, предмет
В вечір, січень, портрет
Г жаль, іменник, струмок
Д жир, хліб, електровоз

18. Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка одними мають усі іменники в рядку
А голос, понеділок, вовк
Б король, атом, будинок
В танець, стрілець, палець
Г Кавказ, патріот, мудрець
Д Лондон, Збруч, Мороз

19.Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А сектор, дим, Харцизьк
Б туман, дворик, іспит
В місяць, інститут, гіпс
Г звіробій, іній, квадрат
Д абзац, секрет, картон

20. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А смуток, меч, перець
Б лимон, полин, очерет
В оркестр, борщ, спосіб
Г ясень, Дунай, сироп
Д склад, дуб, синтаксис

21.Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А Іване
Б Іванко
В Степане
Г Руслано
Д Саве

22. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А Настю
Б Миколо
В Дмитре
Г Ольго
Д Галинко

23. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А брате
Б пане
В козаче
Г сине
Д капітане

24.Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А сизокрилий голубе
Б всемогутній Богу
В рідний батеньку
Г сивочолий дідусю
Д любий земляче

25. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А Оксано Миколаївно
Б пане Президенте
В колего Ковальчук
Г сестро Іринко
Д Юріє Петровичу

26.Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А Олю, Наталко
Б Маріє, Назаре
В Миколе, Петре
Г Андрію, Саво
Д Павле, Насте

27. НЕПРАВИЛЬНО вжито відмінкове закінчення іменника в рядку
А керуватися домовленостями
Б кількадесят гривнів
В відомими іменами
Г запитати в менеджера
Д немає в продажу

28.Граматично правильне продовження речення «Ректорат університету щиро вітає з перемогою в олімпіаді…»
А Степана Бондар
Б Василя Пономаренко
В Оксану Князевич
Г Світлану Дрімлюга
Д Максима Горболіс

29.Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку
А Анатоліївна
Б Євгенівна
В Спиридонівна
Г Аркадієвна
Д Григорівна

30.Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку
А Якович
Б Ігоревич
В Максимович
Г Пилипович
Д Валерійович

31.Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку
А Олексіївна, Лукович
Б Віталіївна, Павлович
В Львівна, Григорович
Г Адамівна, Аркадійович
Д Хомівна, Андрієвич

32. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку
А Юр’ївна, Остапович
Б Валеріївна, Савович
В Миколівна, Назарович
Г Ярославівна, Кузьмич
Д Іванівна, Антонович

33. Помилку допущено в рядку
А подарувати Заставецькій Ірині Олегівні
Б побачити Завербного Миколу Луковича
В створити для Пашук Ярослави Іллівни
Г заступитися за Запорожця Івана Савича
Д танцювати з Мусах Марком Гнатовичем

34. НЕМАЄ помилки в рядку
А познайомитися з Клименко Аллою Юріївною
В отримати від Карпенко Святослава Хомовича
В зупинити Дмитрука Мирослава Валерієвича
Г повернути Поповій Валентині Зінов’ївні
Д позичити в Кравець Володимира Яковича

35. НЕМАЄ помилки в рядку
А спілкуватися з Бучаком Остапом Ігоровичом
Б звернутися до Василенко Йосипа Богдановича
В відвідати Петриняк Любославу Андрієвну
Г гостювати в Чижа Володимира Карповича
Д допомогти Васюті Оксані Станіславівній

36. Виділений у реченні
Відбились зорі у воді, летять до хмар тумани.
іменник ужитий у
А родовому відмінку множини
Б родовому відмінку однини
В знахідному відмінку однини
Г знахідному відмінку множини
Д місцевому відмінку однини        

37. Виділений у реченні
Коли тебе в саду стрічаю, сад квітне знову, і цілий світ пісні вплітає в твою розмову.
іменник ужитий у
А називному відмінку множини
Б родовому відмінку однини
В давальному відмінку однини
Г знахідному відмінку однини
Д місцевому відмінку однини

38.Позначте рядок, у якому всі іменники мають однакове закінчення
А бігали по магазина.., лазили по дерева.., ходили по вулиця..
Б гладили по щока.., порадили людя.., читали по склада..
В віддали сестра.., плавали по моря.., рахували по пальця..
Г допомогли сусіда.., бігали по клумба.., блукали по ліса..
Д їздили по школа.., дали батька.., ходили по музея..

39. Без помилок утворено всі імена по батькові в рядку
А Євгенівна, Матвієвич, Іллівна, Савич
Б Назарович, Артемійович, Борисівна, Олеговна
В Владиславівна, Миколаївна, Лукич, Якович
Г Григорійович, Євгенович, Хомич, Хомівна
Д Орестівна, Олексіївна, Григоріївна, Любомирович

4о. Позначте словосполучення, в якому правильно вжито форми прізвища, імені та по батькові
А познайомитися з Остраниця Степаном Михайловичем
Б попросити Чеварду Андрія Івановича
В підписано Ватрушкіном Сергієм Олексієвичем
Г довірили Марценяк Степану Олеговичу
Д видали Кидайгорода Ользі Василівні


23.03.2020
 10 клас

      Заняття № 2     
Категорія роду й числа іменників
1. Перегляньте відеоуроки ( 3 ), згадайте те, що вивчали раніше.
2. Виконайте вправи 404, 406, 407, 413, 414.













5 коментарів:

  1. Діанко, цей результат без врахування твору, тому не погано! Але ти можеш значно краще. Працюй!

    ВідповістиВидалити
  2. Діано,заходь на сайт "Тренажер з правопису української мови" , там багато корисних завдань.

    ВідповістиВидалити
  3. Олено Юріївно! доброго дня! Чи достатньо буде передивитися відео з теми «Чорна рада», чи потрібно перечитувати текс у скороченому варіанті?

    ВідповістиВидалити
  4. Доброго дня, Каріно! Відеоматеріал по "Чорній раді" дібрано так, що все необхідне на ЗНО згадується, особливо система образів, цитатна характеристика - на це звертаємо особливу увагу. Не вистачає хронології подій ( я це додам).Гадаю, цього достатньо.

    ВідповістиВидалити
  5. Дуже дякую! Опрацьовую матеріал!��

    ВідповістиВидалити