Освітня документація

Ще два поети ,творчість яких винесено на ЗНО

В. Сосюра "Любіть Україну!
А. Малишко" Пісня про рушник"




1.Позначте словосполучення, у якому порушено граматичну норму на позначення часу:
Арівно о першій;
Бдесять хвилин по шостій;
Впів на десяту;
Гсім годин двадцять хвилин;
Дза двадцять п’ята.
2.Позначте рядок, у якому в усіх словах потрібно писати літеру и:
Абад..лина, благоч..стивий, кр..хкий, ж..виця;
Бвар..во, меж..річчя, вич..пурений, кр..шталь;
Вп’ят..річка, заруч..ни, нев..димка, обітн..ця;
Гзач..нати, виконав..ця, знів..чити, вел..чина;
Днож..чок, печ..во, викор..нити, оз..ратися.
3.Позначте речення, у якому одиничний дієприслівник ПОТРІБНО відокремити комою (розділові знаки пропущено):(Знайдіть дієприслівники в кожному реченні, подивіться закономірність і методом винятку можна відповісти на це питання)
АГуркіт канонади ревів не перестаючи.
ББійці сиділи деякий час задумавшись.
ВПряме дерево і вмирає стоячи.
ГЛюдина! Це ж яке слово! Його треба говорити стоячи.
ДПохитуючись Соломія підійшла до столу.
4.Позначте рядок, у якому фразеологічні звороти є синонімічними:
Ана живу нитку – білими нитками шитий;
Бі води не замутить – хоч у вухо бгай;
Впопасти на слизьке – накрити мокрим рядном;
Гбентежити кров – не чути землі під собою;
Дзакрутити веремію – укрутити хвоста.
5.Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні звуки тільки глухі:
Афікус, папуга, цукати, тьохкати;
Бкапуста, пакетик, сахатися, ціпочок;
Вситечко, тапочки, пайок, часопис;
Гтактика, пощастити, сестриця, цяточка;
Дсипучість, частка, пакуночок, точиться.(Згадайте, чим користуємось на тих питаннях)
6.Позначте рядок, у якому в кожному слові однакова кількість звуків і букв:
Абоєць, вищість, зраджений, відсіювання;
Бєвробачення, воїнський, італієць, розжувати;
Вподвоєння, лояльний, надзвуковий, вимріяний;
Ггущавінь, озброєння, лоджія, осяяння;
Двиявлення, відзвітувати, мелодія, їдальня.
7.Позначте речення зі складеним дієслівним присудком: (не плутаємо із айбутнім часом)
АКнига – це змога погомоніти з людиною через тисячоліття.
БЯ люблю очима тишу цілувати.
ВТам будуть горіти до ранку в туманних дзеркалах троянди.
ГМені осіння ніч короткою здається.
ДЗоря на небі рожева вже почала займатись.
8.Позначте речення, що потребує редагування:
АСніжинки з інеєм ще більше закрутилися, стовпом здіймаючись угору.
БСидячи на березі річки, милуюся її повільною течією.
ВХтось кидає жарт, розсмішивши всіх навколо.
ГПрочитавши цікаву книжку, хочеться поділитися враженнями з іншими.
ДЗа таких обставин не будемо сидіти склавши руки.
9.Позначте рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка однини мають закінчення -у(-ю):
Асекція баскетбол.., художнього гуртк.., задум.. твору;
Бвисокого звук.., стовпчик барометр.., запашного бузк..;
Вномери концерт.., білого мармур.., держави Ліван..;
Гнаслідки землетрус.., сучасного метрополітен.., хвилі Дінц..;
Датмосферного тиск.., сектор.. цирку, літературного музе.. .
10.Позначте рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка множини мають нульове закінчення:
Астароста, парта, миша, круча;
Ббуря, культура, галерея, мозаїка;
Вособа, перемога, ескадрилья, лелека;
Гмрія, ліщина, стаття, хиба;
Дчаша, лопата, сім’я, земля.
11.Позначте рядок, у якому від усіх іменників прикметники утворюються за допомогою суфікса -ев-(-єв-):
Авзірець, куля, корабель, матч;
Бкалач, липень, вуглець, плащ;
Вкорінець, криця, значення, замша;
Гмить, баржа, карамель, кварц;
Двишня, сіль, журавель, куниця.

12Позначте рядок, у якому всі слова мають таку будову: один префікс, корінь, один суфікс, закінчення: ( відкиньте прислівники та дієприслівник, бо вон не мають закінчень і обирайте із двох варіантів) 
Адосвітній, прилетів, по-сільському, безпомилковий;
Бсупутник, вистраждав, взимку, узаконений;
Внадбудова, вивідавши, напарник, заземлений;
Гвиголошене, надлишок, припечений, приказка;
Дзатінок, викупив, якнайдобріший, переможний.
13.Позначте складносурядне речення, між частинами якого потрібно поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):
АСині роси зблискували на травах і сонце купалось на левадах.
БРеве Дніпро й лани широкополі медами пахнуть.
ВДесь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.
ГНа хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.
ДХвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.
14.Позначте рядок, у якому прислівники слід писати ЧЕРЕЗ ДЕФІС:
Апліч/о/пліч, з давніх/давен, день/у/день, по/латині;
Бна/гора, коли/не/коли, без кінця/краю, де/небудь;
Ввіч/на/віч, по/простому, сам/на/сам, хтозна/коли;
Гледве/ледве, по/праву, по/друге, як/не/як;
Дбільш/менш, раз/по/раз, будь/куди, десь/не/десь.
15.Позначте рядок, у якому всі іменники у формі кличного відмінка мають закінчення :
Акравець, Наталя, пісня, вітер;
Бземля, душа, Київ, кобзар;
ВСтепан, друг, сестриця, Ганнуся;
Гвовк, Оля, тесляр, народ;
ДНазар, генерал, Ілля, героїня.
16.Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Позначте рядок, у якому в обох словах НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ чергування в групах приголосних:
АПариж, калмик;
БГаага, Виборг;
ВБуг, Чорнухи;
ГЦюріх, казах;
ДІртиш, чех.
17.Позначте рядки, у яких у всіх словах спрощення в групах приголосних позначається на письмі:
Ашелес..нути, безжаліс..но, невіс..ці, влас..ний
Бціліс..ний, безкорис..ливий, хворос..няк, беззахис..но
Вмес..ник, безпристрас..но, безвиїз..но, чес..ний
Гнаміс..ник, інтеліген..ський, совіс..ливий, піс..ний
18.Позначте рядки, у яких усі слова пишуться з апострофом:
Апів..яблука, горохв..яник, зарум..янитися, дріб..язковий
Бвольтер..янець, напів..ява, відв..язати, круп..яний
Вв..юнкий, духм..яний, торф..яний, підв..язати
Гневід..ємний, розм...якнути, медв..яний, від..їжджати
19.Позначте рядки, у яких усі слова пишуться з м’яким знаком:
Акрад..кома, ослін..чик, виріз..блений, мал...ва
Бволос..кий, дівчинон..ці, зац..вірінькати, воєначал..ник
Вган..бити, ковал..ський, лос..йон, вигул..кнути
Гконсул..ський, буд...те, вит..охкувати, задзелен..чати
20.Позначте рядки, у яких у всіх словах відбувається подвоєння приголосних, позначене на письмі двома літерами:
Авід..звеніти, зав..ишки, лисич..ин, вікон..иця
Бдозвіл..я, клятвен..ий, непід..атливий, спец..ех
Вповоєн..ий, пів..ідра, дореформен..ий, звід..аля
Гжасмин..ий, індичен..я, гарбузин..я, невгомон..ий
21.Позначте рядки, у яких у всіх словах іншомовного походження пишеться буква и:
Ад..спетчер, безпр..цидентний, ват..канський, сент..ментальний
Бш..лінг, конс..стенція, ід..лічний, ш..ллерівський
Вкар..катура, брав..симо, маркет..нг, серт..фікат
Гфорт..симо, інц..дент, пр..оритет, д..лема
22.Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та видами їх підрядної частини:
1У світі слів немає випадкових, хоча вони й століттями мовчать.
2Якщо ти усміхнешся світу, він відповість посмішкою.
3Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй.
4Скажи що-небудь, щоб я тебе побачив.

Апідрядне допустове
Бпідрядне умови
Впідрядне з’ясувальне
Гпідрядне мети
Дпідрядне часу


23.Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками:
1Багатій, розбруньковуйся, мово!
2Нас зустрічають хлібом-сіллю.
3Друга шукай, а знайдеш – тримай.
4Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема.
Аодноскладне означено-особове
Бодноскладне неозначено-особове
Водноскладне узагальне-но-особове
Годноскладне безособове
Додноскладне називне
24.Установіть відповідність між реченнями й назвами відокремлених членів, якими ускладнено ці речення:
1відокремлене означення
2відокремлена прикладка
3відокремлена обставина
4відокремлений додаток
АНебо розгорнуло намет свій – синій, широкий, глибокий.
БПо всім світі пронесу нашу гордість і красу – рідну мову.
ВЗ доріг життя сховавши втому, я в отчий край вернусь назад.
ГТам, замість житечка, в теплеє літечко терен зацвів.
ДУ всякому ділі є свої майстри і своє, так би мовити, натхнення.
24.Установіть відповідність між значеннями слів лівого та правого стовпчиків:
1відраза
2спокуса
3царина
4тенети
Аосоруга
Бзваба
Вгалузь
Гпастка
Дкаверза




















Павло Тичина - кларнетист, феномен д

оби (так його називають)

Три поетичні твори " Ви знаєте, як липа шелестить", "О панно Інно...", "Пам'яті тридцяти"
1. Подивіться відео, не лінуйтесь, згадаєте всі відомості, які вивчали про П. Тичину і його твори.
2.Пройдіть тести
3. Згадайте вірш М. Рильського " У теплі дні збирання винограду", прочитайте його аналіз.
4.Пройдіть тести.
5. Подивіться дкже корисне відео "Упізнай вірш за уривком", потренуйтесь.ЦЕ ТИПОВЕ ЗАВДАННЯ ЗНО.

Запитання 1
Павла Тичину називали
варіанти відповідей
А

князем української поезії

Б

український Одіссей

В

український Сократ

Г

Каменяр
Запитання 2
Назва першої збірки
варіанти відповідей
А

"Плуг"

Б

"Сонячні кларнети"

В

"Вітер з України"

Г

"Замість сонетів і октав"
Запитання 3
Юрій Лавріненко назвав творчу манеру письма П. Тичини
варіанти відповідей
А

символізмом

Б

імпресіонізмом

В

модернізмом

Г

кларнетизмом

Запитання 4
До пейзажної лірики належить вірш
варіанти відповідей
А

"Ви знаєте, як липа шелестить"

Б

"Арфами, арфами..."

В

"О панно Інно..."

Г

"Одчиняйте двері"
Запитання 5
Образи вікно, сніги, небо, очі з поезії
варіанти відповідей
А

"Арфами, арфами..."

Б

"Пам'яті тридцяти"

В

"Ви знаєте, як липа шелестить"

Г

"О панно Інно..."
Запитання 6
Світле й радісне почуття кохання весняної ночі - провідний мотив поезії
варіанти відповідей
А

"О панно Інно..."

Б

"Одчиняйте двері"

В

"Ви знаєте, як липа шелестить"


   Г "Арфами, арфами..."
Запитання 7
Аскольдову могилу П.Тичина згадує в поезії
варіанти відповідей
А

"Одчиняйте двері"

Б

"Арфами, арфами..."

В

"Ви знаєте, як липа шелестить"

Г

"Пам'яті тридцяти"
Запитання 8
Дійсні події, що відбулися 29 січня 1918 року, покладено в основу твору
варіанти відповідей
А

"Ви знаєте, як липа шелестить"

Б

"Одчиняйте двері"

В

"Пам'яті тридцяти"

Г

"Арфами, арфами..."
Запитання 9
Вірш-реквієм - жанр твору
варіанти відповідей
А

"Одчиняйте двері"

Б

"Пам'яті тридцяти"

В

"О панно Інно..."

Г

"Арфами, арфами..."
10.У поезії П. Тичини «Ви знаєте, як липа шелестить... » пейзаж допомагає розповісти про

варіанти відповідей
А

почуття кохання

Б

прощання з рідним краєм

В

радість від повернення додому

Г

любов до природи

Д

швидкоплинність життя
Запитання 11
У вірші «Ви знаєте, як липа шелестить...» П. Тичини поєднано такі види лірики, як
варіанти відповідей
А

пейзажна й громадянська

Б

філософська й інтимна

В

пейзажна й філософська

Г

інтимна й філософська

Д

інтимна й пейзажна
Запитання 12
У рядках
Кохана спить, кохана спить.
Піди збуди, цілуй їй очі.
Кохана спить
провідним художнім засобом є
варіанти відповідей
А

оксиморон

Б

тавтологія

В

антитеза

Г

метафора

Д

гіпербола
Запитання 13
В уривку
Ви знаєте, як сплять старі гаї? -
Вони все бачать крізь тумани.
Ось місяць, зорі, солов'ї...
«Я твій» - десь чують дідугани.
А солов'ї!..
наявні такі художні засоби, як
варіанти відповідей
А

риторичне запитання, анафора, персоніфікація

Б

персоніфікація, символ, анафора

В

символ, риторичне запитання, інверсія

Г

риторичне запитання, епітет, персоніфікація

Д

епітет, паралелізм, порівняння
Запитання 14
Провідний мотив поезії «Ви знаєте, як липа шелестить...» - це
варіанти відповідей
А

замилування красою весняної ночі

Б

сум з приводу нерозділеного кохання

В

оспівування краси природи

Г

зміни в природі в нічну пору

Д

світле й радісне почуття кохання весняної ночі

Запитання 15
За жанром твір «Ви знаєте, як липа шелестить...» є
варіанти відповідей
А

сонетом

Б

романсом

В

ліричним віршем

Г

баладою

Д

новелою
Запитання 16
Поезія «Ви знаєте, як липа шелестить...» належить до такого літературного роду, як

А

епос

Б

драма

В

лірика

Г

ліро-епос
Запитання 17
У рядках
Ви знаєте, як липа шелестить
У місячні весняні ночі?
провідним художнім засобом є
варіанти відповідей
А

метонімія

Б

порівняння

В

епітет

Г

оксиморон

Д

паралелізм
Запитання 18
Вид лірики ("О панно Інно, панно Інно...")?
варіанти відповідей
А

пейзажна

Б

громадянська

В

філософська

Г

інтимна
Запитання 19
Провідний мотив поезії " О панно Інно..."
варіанти відповідей
А

жага до кохання

Б

нестерпна туга за втраченим коханням, поєдна­на зі світлим спогадом про нього

В

щирі зізнання у коханні й мрія про щасливу долю

Г

серце сповнене щирих почуттів, які є взаємними із сестрою
Запитання 20
Оберіть авторські неологізми із поезії "О панно Інно, панно Інно..."
варіанти відповідей
А

дитинно

Б

усміх

В

злотоцінно

Г

тлінно
21.Автор поєднав мотиви ...
варіанти відповідей
А

кохання й самотності

Б

радості й печалі

В

життя та смерті

Г

любові та ненависті
22.Події, покладені в основу поезії "Памяті тридцяти"відбулися
варіанти відповідей
А

28 січня 1919 року

Б

28 січня 1918 року

В

29 січня 1917 року

Г

29 січня 1918 року

23.До якого жанру відноситься  ця поезія
варіанти відповідей
А

громадянська лірика

Б

патріотична лірика

В

філософська лірика
 Г

пейзажна лірика
24.Який біблійний образ згадується у творі
варіанти відповідей
А

Авель

Б

Мойсей

В

блудний син

Г

Каїн

Аналіз поезії “У теплі дні збирання винограду…” Максима Рильського

Вірш розкриває перед читачем велику радість і повноту життя: першу зустріч з милою, зародження першого хмільного почуття. Весь світ навкруги надихає близькістю щастя. Поет прославляє почуття любові, якому надає античного колориту, естетично підносить його.
Рід літератури: інтимно-філософська лірика.
Жанр: сонет.
Мотиви: відтворення краси почуттів людини, її єднання з природою, стану закоханості у світ.
Художній напрям, стиль: неоромантизм.
Художні особливості: вічність і кохання, близькість до нас людей, які жили так давно, але відчували так само.
Душа Еллади мов прокинулась на мить, коли М. Рильський змалював зустріч грецьких юнака та дівчини, селян-виноградарів.
І він потягся, як дитина, радо
І мовив: —
Добре бути молодим
У теплі дні збирання винограду.
Цей вірш — гімн життю і молодості, що відо­бражає шукання юної душі, яка прагне щастя, радості й любові.
Аналізуючи цей ранній сонет М. Рильського, перекладач А. Содомора характеризував його ідею так: сонетна форма для Рильського — келих, а вміст у ньому — вино: кожен, хто намагати­меться перекласти ці рядки іншою мовою, має зберігати як форму, так і вміст (букет), аби не за­шкодити смакові вина.
На таку метафору здобулися й засоби милозвучності вірша:
У теплі дні збирання винограду
Її він стрів.
На мулах нешвидких
Вона верталась із ясного саду…  
Тут звукове інструментування на «н» сприяє уповільненню ритму поезії, навіює медитативний настрій, із яким людина зазвичай насолоджується видивом достиглих грон, збирає виноград або смакує коштовне вино.
У такій інтерпретації виноград постає «образом образів» — єднанням не лише чотирьох першооснов світу, чотирьох пір року, а й п’яти чуттів:
«Зір, слух, дотик, смак, за­пах — усі [вони] дають нам змогу відчути терпкувато-солодкий смак самого життя».
Цілісний образ природи в попередньому рядку (ясний сад) наче розщеплюється в наступному на складові частини, які тут уже характеризують людину (ясна, як сад). Так навіть у цьому «мікро-образі», побудованому на повторенні дещо видозмінених слів, утверджується гармонія людини і природи — один із провідних мотивів усієї творчості М. Рильського.


Заняття 33. Тест «Як на ЗНО"

Тема вірша М. Рильського «У теплі дні збирання винограду…» —
(Кількість балів 1.00)

 

 

 

 

 

2.Поняття «кольоровий слух», «слуховий колір» характеризують авторський стиль

 А імпресіонізм

 

 

 

 

3.Твори «Ви знаєте, як липа шелестить...» і «О панно Інно...» об’єднані всім, ОКРІМ

 

 

 

 

 

У вірші «Пам’яті тридцяти» згадуються події  
 АКоліївщини, 1768 р.

 

 

 

 



12 запитань
Запитання 1
Максим Рильський захоплювався
варіанти відповідей
А

мисливством

Б

музикою

Г

живописом

В

архітектурою
Запитання 2
Назва першої збірки
варіанти відповідей
А

"Крізь бурю і сніг"

В

"Під осінніми зорями"

Б

"На білих островах"

Г

"Україна"
Запитання 3
М.Рильський входив до групи
варіанти відповідей
А

"Ланка"

В

ВАПЛІТЕ

Б

"Плуг"

Г

неокласиків
Запитання 4
До "київських неокласиків" не належить
варіанти відповідей
А

Микола Зеров

В

Юрій Клен

Б

Петро Филипович

Г

Павло Тичина
Запитання 5
"Київських неокласиків" називали "гроном п'ятірним" за поетичним висловом
варіанти відповідей
А

Миколи Зерова

В

Михайла Драй-Хмара

Б

Павла Тичини

Г

Євгена Плужника
Запитання 9
Жанр поезії "У теплі дні збирання винограду"
варіанти відповідей
А

сонет

В

романс

Б

елегія

Г

послання
Запитання 10
Поезія "У теплі дні збирання винограду" належить до лірики
варіанти відповідей
А

особистої

В

пейзажної

Б

філософської

Г

громадянської
Запитання 11
Образ дівчини з поезії "У теплі дні збирання винограду" - це символ
варіанти відповідей
А

доброти, щирості, кохання

В

радості, краси, неповторності

Б

кохання, мудрості, справедливості

Г

вірності, справедливості, доброти
Запитання 12
Прочитайте.
У теплі дні збирання винограду
Її він стрів. На мулах нешвидких
Вона верталась із ясного саду,
Ясна, як сад, і радісна, як сміх.
З'ясуйте, якого художнього засобу НЕМАЄ.
варіанти відповідей
А

метафори

В

епітета

Б

інверсії

Г

алітерації





ЗАКОНИ

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року

Закон України "Про освіту"

Закон України "Про засади державної мовної політики"

Державна програма "Вчитель"

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ В 2015-2016 н.р

.Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06. 2015 р. № 1/9-305

Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах

Додаток до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641

Лист МОН України від 26.06.2015 № 1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»н

ПРОГРАМИ


Програма з української мови 5- 9 класи (зміни від 2015 року)

Програма з української літератури 5-9 класи ( зміни від 2015 року)



Види та кількість фронтальних робіт.docx

Немає коментарів:

Дописати коментар