Моїм семикласникам

Любі семикласники, побачу однакові помилки в тестах- роботу не зарахую!
Ніхто нікому нічого не пересилає!
Працюйте самостійно!

                                   Підписувати роботу так :

 


              Підсумкова  контрольна  робота
              з української мови
              учня (учениці) 7-А класу
              ОНЗ Нововасилівський
              НВК «Гармонія»
             ---------------------------------------
І. Середній рівень ( 6б)
Завдання 1-8 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний.

1.   Укажіть правильне визначення прийменника.
А  Прийменник — незмінна службова частина мови, що надає реченню або окремим його членам певних відтінків значення або служить для утворення окремих граматичних форм.

Б  Прийменник — незмінна повнозначна частина мови, що вживається для зв’язку однорідних членів речення.

В  Прийменник — незмінна службова частина мови, що вживається для зв’язку частин складного речення.

Г Прийменник — незмінна службова частина мови, що виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні та реченні.

2.   Укажіть рядок, у якому всі прийменники  похідні.

А Без, од, над, посеред.      
Б Без, кінець, із-за, на.
В Поміж, обабіч, щодо.   
 Г Попід, близько, до, по.
3.   Усі прийменники пишуться через дефіс у рядку
А   (з)над, (по)над, (по)між, (по)серед;
Б   (на)прикінці, (в)наслідок, (на)зустріч, (по)біля;
В   (з)під, (за)для, (уві)сні, (у)слід;
Г   (з)поза, (з)посеред, (з)поміж, (з)за.
4.   Укажіть рядок, у якому всі сполучники єднальні.
А  або, чи, то, хоч, чи ... чи;
Б  і, й, та (в значенні і), ні-ні, як-так;
В  проте, не тільки, а, але;
Г  ні-ні, не то ... не то, або ... або, і.
5.   Укажіть рядок, у якому всі сполучники  підрядні.
А  бо, тому що, оскільки, якби, дарма;
Б  бо, та, проте, начебто, ніби;
В  але, мов, як, щойно, якщо;
Г  хай, ні ... ні, ледве, й, однак.
6. Укажіть речення, у якому сполучник служить для поєднання однорідних членів:
А Довкола будиночків цвів бузок, і на білі стіни падала тінь від листя .
Б Сонця ще не було видно, хоч далекі шпилі вже рожевіли .
В Ліс шумів над ним тужливо, і плакав, і ревів .
Г Розчинилися двері, і через поріг переступила з повним відром.

7.   Укажіть рядок, у якому всі слова з не пишемо разом.
А  Не/легко, не/абияк, не/наче, не/щастя.
Б  Не/ по-людськи, не/впинно, не/абищо, не/голосно, а тихо.
В  Не/хтувати, не/щастить, не/чути, не/ставити.
Г  Не/вишиті рушники, не/розмальована мною листівка, не/допоміг.

8.   Укажіть рядок, у якому всі  вигуки  пишемо  через дефіс.
А    Ай/ай/ай! Ку/ку! Їй/Богу!  
Б     Ха/ха/ха! Го/ді! Ов/ва!
Б      Їй/бо! А/гов! Ге/й!               
Г     Їй/право! Тьох! Ну/ну!

9. Установіть відповідність між виділеними слова ми і частинами мови.
1 Прийменник           А      Дзвенять гаї, мов арфи, а день біжить, сміється.
2 Сполучник              Б       Впали сніги, вдарила люта зима.
3 Частка                     В      Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно в добру землю сіє.
4 Вигук                      Г       Ох, яка буря знялася на морі .
                                   Д        Стрункі сосни  велично впираються вершинами в небо.
        
ІІ. Достатній рівень .
10. Записати слова, знімаючи риску. Підкреслити сполучники однією рискою, прийменники – двома, частки не підкреслюємо.
З\за , на/вколо, по/перек, не/вже, тому/що, не/мов/би/то,дарма/що,от/же,по/між, не/хай.

11. З’ясувати, якою частиною мови є виділені слова: 
       Сніг (1)лежав (2)густою  ковдрою  на  (3)замерзлій  землі,  
       (4)позависавши  кошлатими  бровами  на  гіллі  дерев.
  а)  дієприслівник;
 б) дієслово;
 в) дієприкметник;
 г) іменник;
 д) прикметник.

ІІІ. Високий рівень .
12. Перекласти українською мовою.
Плыть по течению, по вечерам, по болезни, учебник по химии, старший по возрасту, послать по почте, сообщить по телефону, в девять часов, по приказу, по собственному желанию.
13. Відредагуйте речення й запишіть.
1) Піднявшись у гори, раптово пішов сніг. 2) Сидячи в парку, до Олени підійшла подруга із собакою. 3) Нам потрібна людина, знаюча проблеми всієї галузі. 4) Здавши прочитану книгу, бібліотекар запропонував мені нову.
14.Запишіть речення, підкресліть головні й другорядні члени речення, укажіть , якими частинами мови вони виражені.
У моїй Батьківщині під цю пору колишуться по крутих польових доріжках навантажені хлібом вози.







21.05.2020
Останній урок і остання обов'язкова контрольна робота з літератури.
Контрольна робота
Творчість Олега Ольжича, Олени Теліги, Олександра Гавроша,
 Контрольна робота 
Творчість Олега Ольжича, Олени Теліги, Олександра Гавроша, 
1. Сином якого відомого українського письменника був Олег Ольжич?
а) Михайла Стельмаха;
б) Івана Франка;
в) Олександра Олеся;
г) Андрія Чайковського.
2. Що є найціннішим Божим дарунком для людини за віршем 
Олега Ольжича «Господь багатий нас благословив»?
а) родина;
б) життя у його найяскравіших проявах;
в) здоров’я;
г) матеріальний добробут.
3. У якому персоніфікованому образі постає радість в однойменному вірші Олени Теліги?
а) босоногої дівчинки;
б) вітрогона-хлопчини;
в) пташки;
г) квітки.
4. Іван Сила був родом із:
а) Слобожанщини;
б) Закарпаття;
в) Полісся;
г) Києва.
5. Який заклик звучить у вірші Олени Теліги «Сучасникам»?
а) ставати до бою за Україну;
б) не боятися своїх почуттів;
в) діяти, а не кидати слова на вітер;
г) не забувати про Бога.
6. У якому виді спорту Іван Сила вперше заявив про себе
 як професійний спортсмен, перемігши поліцейського Магдебуру?
а) боротьба;
б) бокс;
в) легка атлетика;
г) важка атлетика.
7. Хто з членів циркової трупи став спільником агента Фікси?
а) Мілка;
б) Фандіго;
в) Піня;
г) Пандорський.
8. Який художній засіб використаний в уривку з вірша Андрія Малишка?
   …І засмучені очі хороші блакитні твої.
а) епітет;
б) метафора;
в) порівняння;
г) персоніфікація.

9. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша 
«Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою.

1. Міха Голий.
2. мадам Бухенбах
3. Піня.
4. Велет.


а) найсильніша людина Японії;
б) вуличний борець, якого переміг Іван;
в) власниця цирку;
г) товариш Івана, сторож у цирку;
д) карлик.


10. На яку роботу влаштувався Іван Сила після прибуття до столиці?
а) вантажником;
б) працівником цирку;
в) вуличним борцем;
г) водієм.
11. Яку надзвичайно небезпечну тварину Іван Сила переміг голіруч у двобої?
а) лева;
б) тигра;
в) ведмедя;
г) бика.
12. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша
 «Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою.

1. Фікса.
2. Мілена.
3. Брякус.
4. Пандорський.

а) найсильніша людина Німеччини;
б) кохана Івана;
в) ведучий у цирку;
г) агент таємної поліції;
д) тренер Івана.


ІІ рівень 
13. Напишіть твір-мініатюру (12-14 речень) на тему:
 «Мій улюблений літературний герой»( З будь-якого твору за програмою 7-го класу).


19.05.2020
Підсумковий контрольний диктант
Тарас Шеченко

14. 05.2020
Література
1. Сподіваюсь, що фільм ви подивились і вам він сподобався.
2. Дочитайте цей чудовий твір за підручником до кінця.

3. Напишіть невеликий твір (8 -10 речень) на тему «Іван Сила — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості». НА ОЦІНКУ В ЖУРНАЛ.
Викладіть свої думки щодо цієї людини: чим Іван Сила вас здивував, що саме вразило, що сподобалось, що в цьому образі викликає почуття гордості за українців.

12.05.2020
Мова
Конспект уроку на тему: "Написання не, ні з різними частинами мови"
АЛГОРИТМ ДІЙ
1. Опрацюйте параграф 36.
2. Подивіться відеоурок за нашою темою.
3.Перегляньте нижче таблиці, поновіть в пам'яті , ми це вивчали раніше.
4. Виконайте вправу 430.
5. Виконайте письмове завдання на оцінку до п'ятниці .


Написання НЕ з різними частинами мови                 Окремо1. З числівниками, займенниками, займенниковими        прислів...

Написання НІ з різними частинами мови                Разом 1. У заперечних займенниках, якщо після НІ             немає пр...

Написання НІ з різними частинами мови                 Окремо1. Якщо НІ заперечує наявність дії, ознаки предмета:          ...

ЗАВДАННЯ НА ОЦІНКУ!
Записати, розкриваючи дужки. З’ясувати правила написання не і ні з різними частинами мови.
1) Уламок рейки!.. Він був такий важкий, що іншим разом Хаєцький певно, (ні)защо його (не)підняв би.

2) Пройшовши наскрізь вуличку, він (не)зустрів (ні)кого зі своїх.

3) — (Не)вже ми оце врятовані? І (ні)хто нас більше (не)ловитиме, (ні)хто (не)постріля?

4) Хомі (ні)колилось, бій уже відгримів десь за містечко (О. Гончар).

5) Він (не)ловив линів у озерах (ні)волоком, (ні)топчійкою, а яко(сь) (не)наче брав їх з води прямо руками.

6) — (Ні)чого у світі я так (не)люблю, як саджати що (не)будь у землю, щоб проізростало,— любила проказувати мати.

7) — Прямо, та й прямо, та й прямо, та й (ні)куди ж (не)звертайте! — гукав дід подорожньому.
8) (Ні)дід, (ні)ми (не)розуміли прочитаного, і це завжди хвилювало нас. 9) У хаті (ні)що (не)замикалось .

07.05.2020
Література
Олександр Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили"
1. Подивіться фільм, за повістю О. Гавроша. ФІЛЬМ ЦІКАВИЙ. ВАМ СПОДОБАЄТЬСЯ.
2.Прочитайте за підручником ( стор.254 - 261).Виконайте тестові питання


05.04.2020
Мова
Правопис часток
ЩО РОБИТИ
1. Подивіться відео.Запам'ятатйте ,кі частки пишуться разом, які окпемо, а які через дефіс.
2. Прочитайте параграф 35 ( правила)
3. Виконайте вправу 419.
4. Напишіть самостійну роботу й надішліть .НА ОЦІНКУ.
                                                          Самостійна робота
                                                Переписати, розкриваючи дужки.
1) Наче (б)(то) минуло небагато часу, наче (б)(то) особливих подій чи перемін у його житті не сталося, а, дивись, він уже (не)колишній. (Є. Гуцало). 2) Така(бо) зустріч могла бути (не)безпечною для них. (І. Багряний). 3) Усі були скам'янілі й похмурі, тільки(но) діти не могли встояти на місці. (М. Стельмах). 4) Не так(то) і встати, як упасти. (Народна творчість).  5) Усе(таки) час (не)так довго тягнеться (В. Нестайко). 5) Він все(ж)(таки) ловив себе на тому, що такий(от) розділ знає гірше, ні(ж) інший (Гр. Тютюнник). 6) Останні слова Гордій доказав уже біля гурту і те(ж) сів на валок. (Гр. Тютюнник).
7) (Чи)мало бур так прогуло (Б.-І. Антонич). 8)  Добрий вечір або(що), вечеряла(б) — нема(що) (Народна творчість). 9)А ходи (но), мед будемо брати (Ю. Збанацький). 10.А Замриборщ (ані) стілечки (не) розсердився (М. Стельмах).  11. Та я вже знаю (де) що (І. Цюпа). 12. Я давненько прийшов у село, та (де) куди заходив, і (де) (про) що довідався (І. Карпенко-Карий).



30.04.2020
Література
1.Вам необхідно дочитати повість- казку, хоча б за підручником.
2. Ще є дві глави 60,61.Якщо вам цікаво, що станеться із Софійкою за бажанням можете прочитати в Інтернеті.
3. Завдання на оцінку, яке треба виконати до 5 травня таке:
    стор. 242 завдання 12 ( наділити кожного з героїв трьома прикметниками); і нижче (з будиночком) питання 1 - виконайте умову цього завдання .
28.04.2020
Частка як службова частина мови
Розряди часток
1. Подивіться відеоурок. Дізнайтесь про те, що таке частка.
2. Подивіться відеоскрайбінг з теми ( альтернативне пояснення)
3. Зверніться до підручника- параграф 34.
4. Виконайте вправи 399, 400 ( з фотозвітом на оцінку).

22.04 2020
Література 
Продовжуємо працювати над повістю " Русалонька із 7 - В.."
1. Прочитайте розділи 22-41 ( стор.225-231)
2. Виконати завдання 11 письмово ( стор.232) в робочих зошитах.
3. Надіслати мені заповнену табличку НА ОЦІНКУ ! Зробити до наступного четверга.

20.04 2020 
Мова
Контрольна робота з теми " Службові частини мови. Прийменник. Сполучник".
ВИКОНАТИ ДО СУБОТИ !!!
Прийменник. Сполучник

Завдання з вибором однієї правильної відповіді                                        (  4б)
1. Визначити рядок, у якому прийменник ужитий з іменником у формі знахідного відмінка:
А) Бережи час, часу за гроші не купиш.
Б) Було, та за водою спливло.
В) Що було, та за вітром по воді попливло.
Г) Нема ранку без вечора.
2. Знайти речення, у якому вжитий прийменник із:
А) Кожен...вас відчуває себе багатшим, ніж був.
Б) Соняшники схожі на круглі кобзи, які земля підняла...свого лона на високих
     живих стеблах.
В) Люблю, коли березовий сік накрапає ... жолобка.
Г) Люблю дивитися, як лісове джерело коловертнем викручується... глибини.
3. Визначити ті речення, у яких потрібно вживати прийменник у:
А) Наше слово... період Київської Русі сягнуло державного творення.
Б) Найбільше зберігається рослинність... заповідниках, де не порушується
     біоценоз.
В) Вулик з вузьковисокою рамкою широко використовувався...   поліській і
     лісостеповій зонах.
Г) Запуск першого .... світі штучного супутника Землі знаменував початок
     космічної ери.
4. Указати рядок, у якому похідні прийменники пишуться разом:
А) Навесні веселі струмочки зграйками біжать із/під снігу.
Б) По/серед ночі до/в/кола  зненацька  сяйнуло дивовижне видовище.
В) З/під старої, ще торішньої трави визирає на світ фіолетове пролісеня.
Г) Десять днів тривали народні гуляння під/час свята врожаю.
5. Визначити речення, у якому сполучник поєднує частини складного речення:
А) Завдяки тренуванням Демосфен позбувся недоліків і став одним з
     найблискучіших ораторів.
Б) Приходить зима й по-святковому прибирає опустілі ниви.
В) Місяць зійшов над морем, і скелі стали ближчими.
Г) Плещуть весла і сиплють дощ іскор.
6. Визначити речення, у якому сполучник  та  вжито в значенні протиставного:
А) Щоб себе не оголити та себе не обділить.
Б) То не пісня,   та то правда.
В) Ліпше без вечері лягати та  без ворогів уставати.
Г) Говорили-балакали, сіли та й заплакали.
7. Визначити рядок, у якому міститься речення з парним сполучником:
А) Веселку обожнювали, як сонце, і землю, і  трави.
Б) Ріс місяць і блід, росли скелі і блідли.
В) Славнозвісні чайки козаків не боялися ні бурі, ні оснащених важкими гарматами   турецьких галер.
Г) Козаки  були вмілими воїнами не тільки на суші, а й на морі.
8. Визначити рядок, у якому всі сполучники пишуться окремо:
А) для/того/ щоб, а /дже, не/наче/б/то, замість/ того/щоб;
Б) коли/б, а/ніж, у/міру/того/як, хоча/б;
В) так/що, та/й, через/те/що, з/тим/ щоб;
Г) але/ж, тому/що, при/тому, тим/часом/як.
Завдання на встановлення відповідності                                                 (3б)
9. Установити відповідність між словосполученнями, у яких ужито антонімічні прийменники:
А) одягнути шапку на голову;                            1) говорити з натхненням;
Б) хмари над головою;                                      2) зняти камінь з душі;
В) працювати без радості;                                3) земля під ногами.
10. Установити відповідність між сполучниками сурядності та їхнім групами за значенням:
А) також, ні...ні;                                                   1) єднальні;
Б) то...то, чи...чи;                                                  2) протиставні;
В)  зате, однак;                                                      3) розділові.
11. Установити відповідність між сполучниками підрядності та їхнім групами за значенням:
А) мов, неначе;                                                        1) причинові;
Б) тому що, оскільки;                                             2) часові;
В) якби, якщо;                                                         3) мети;
Г) щоб, для того щоб;                                       4) порівняльні.
Д) коли, після того як .                                                                     

12. Розташувати прийменники   з-під, край, біля, наприкінці  в такій послідовності:
1) непохідний прийменник,
2) похідний прийменник,   утворений з кількох непохідних;
3) похідний прийменник,   утворений від іменника;
4) похідний прийменник,  утворений від прислівника.
13. До поданих сполучників дібрати по одному синонімічному:
   Проте -....
   Дарма що - ...
   Тому що-     ...
14. Вставити у текст сполучники. Зробити  морфологічний розбір одного сполучника  та одного прийменника:                                                         
На городі росли кущі барвінку. Здавалось, ...  він і зимою зеленіє, .... коли танули сніги, то на світ пробивалось його цупке зелене листя, не змучене холодом, не скалічене морозом. А .... повітря ставало по-материнськи м′′яким ...  лагідним, то барвінок зацвітав так, ... небо бризнуло на землю живою своєю блакиттю.



1)1-8 по 0,5б=4б
2) 9-11=3б
3) 12-13=2б
4)14=3б
  12б.
16.04.2020

ТЕМА 
Марина Павленко    «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.
АЛГОРИТМ ДІЙ
1. Прочитайте стислі відомості про Марину Павленко (стор.212)
2. Прочитайте теоретичний матеріал до цієї теми на цій сторінці .
3. Подивіться буктрейлер до твору. Якщо зацікавились сюжетом, раджу читати повість повністю ( до наступного уроку розділи 1-21).Якщо ж ні, переходимо до п.4
4. Прочитати за підручником  у скороченому варіанті (стор.212 - 223) розділи 1- 21.
5.Виконайте завдання (усно) стор.223- 224.
                                     УЧІТЬСЯ ІЗ ЗАДОВОЛЕННЯМ!
                                       ЧИТАЙТЕ З НАСОЛОДОЮ!

     Схід сонця пробуджує природу, читання книги голову просвічує. ( нар. творчість)


Новий етап в творчості Марини Павленко знаменувався появою книги «Русалонька із 7-В,  або Прокляття роду Кулаківських», яка стала лауреатом конкурсу «Коронація слова». У 2005 році видавництва «Теза», «Соняшник» надрукували цей справжній бестселер для підлітків.
Авторка назвала свій твір сучасною казкою про неймовірні пригоди семикласниці Софійки, яка вміло веде детективне розслідування.
   Успіх книги написати нову книгу — «Русалонька із 7-В та Загублений у часі». Ця книга здобула нагороду конкурсу «Дитячий портал».
   У наступній книзі Марини Павленко «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу» перебіг подій був більш драматичним для Софійки. Їй довелося вступити в жорстоку боротьбу з новою однокласницею — Росавою Підлісною.
У нових виданнях, присвячених Софійці, Марина Павленко продовжила розповідь про детективне розслідування зниклих з музею картин («Русалонька із 7-В в тенетах лабіринту»); про вивчення таємниць сімейного родоводу, кохання і непрості взаємини з однолітками («Русалонька із 7-В плюс дуже морська стихія»).
Дивовижно, але все, що необхідно для гарного детективу (переслідування, ризик, змови, неочікувані ходи, загадкові обставини), для фентезі (магія: зелена, жовта, червона, словесна, імітативна, часова; чарівні предмети, фантастичні істоти, обряди, ритуали і замовляння), для любовного роману (кохання, перші побачення, «коли поряд просто приємно йти… і сміятися…», любовні трикутники, змови і інтриги, сукні, дієти і, навіть, чарівні черевички), – все є у творах для підлітків Марини Павленко.
Повість-казка є одним з досить цікавих жанрів дитячої літератури, розрахованих на дітей старшого віку (9-15 років). Повість-казка на прикладі вигаданих ситуацій пропонує  розбиратися в стосунках людей, вчитися відрізняти погане від хорошого, оцінювати вчинки персонажів. Повість-казка створює вигадані світи, але при цьому дає можливість дитині знайомитися зі світом реальним, його правилами та особливостями. В даному випадку поєднання реалістичності і казковості проявляється на кожному рівні – композиційному, сюжетному, стилістичному.
Сюжети повісті-казки найчастіше розвиваються в двох вимірах – реальному і фантастичному. Але фантастичний світ завжди дає можливість  почерпнути якусь інформацію про реальний – або обидва виміри протиставляються і це дозволяє звернути увагу дитини на ті або інші особливості, або ж вигаданий світ живе за законами реального, але просто з деякими своїми особливостями, які в загальному не принципові і припускають виховання в дитини здібностей до адаптації в соціумі та світі.


14.04.2020
Мова
Дітки, сьогодні ви самостійно маєте опрацювати тему:
"Написання сполучників разом і окремо.
Розрізнення сполучників та інших частин мови."
Алгоритм ваших дій.
1. Подивіться  уважно відеоурок, важливу інформацію запишіть у зошити.
2. Прочитайте правила на сторінці 134 ( написання сполучників)
3. Виконайте усно вправу 385.
4. Попрацюйте з табличкою на сторінці 135 ( розберіться , як же розрізняти сполучники від інших частин мови).До речі, про це йшлося і у відеоуроці.
5. Подивіться друге відео від репетитора Ганни Дем'яненко.
6. Виконайте домашнє завдання: параграф33, вправи 394 та 395 (обидві письмово).
Ви - молодці! Працюймо! Не лінуймося!
                                Не соромно не знати, соромно не вчитись. 






09.04.2020
Література


Василь Симоненко "Гей, нові Колумби й Магеллани...". Провідні мотиви та ідеї в поезії.
Завдання
1. Прослухайте вірш.
2. Прочитайте виразно стор. 210
3.Прочитайте аналіз вірша , за цією інформацією складіть письмово  паспорт твору ( це і буде ваше ДЗ)
Додаткове завдання
Пригадайте або знайдіть інформацію про Колумба, Магеллана.Що ви цікавого про них пам'ятаєте?Подумайте, чому В. Симоненко звернувся до цих постатей?


Василь Симоненко був переконаний, що людина обов’язково має мріяти, прагнути робити великі і малі відкриття, жити яскравим повноцінним життям. Про це вірш "Гей, нові Колумби й Магеллани".
Аналізуючи вірш "Гей, нові Колумби й Магеллани" ми бачимо що він побудований на протиставленнях: "Байдужість – мрія", "пасивна життєва позиція – активна позиція", "спокій – пошуки".
Тема: звернення письменника до молоді, щоб вони вирушали у мандри і відкривали нове, ніким ще невідоме, цікаве, захоплююче.
Ідея: смисл життя людини — пошуки, мандри, прагнення самоствердитися; заперечення байдужості, пасивності.
Основна думка: створення руху вперед, романтичного пориву, пошуку відкриттів і самовідкриттів.
Композиція: Поезія складається з шести куплетів по чотири рядки. Твір починається із звернення до нових Колумбів і Магелланів з пропозицією продовжити відкривати цікаве, незвідане в житті. Протягом поезії автор висловлює думку про прагнення кожної людини жити активно, на благо рідного краю, народу. Наприкінці поезії В. Симоненко засуджує байдужість і пропонує її «шкварити… на вогні»
Звертання: «Гей, нові Колумби й Магеллани», «Кораблі!..», «Україно!..», «Друзі!..».
Риторичні оклики: «Напнемо вітрила наших мрій!», «Кораблі! Шикуйтесь до походу!», «Мрійництво! Жаго моя! Живи!», «Відкривай духовні острови!», «Нидіє на якорі душа!», «Півень землю всю не розгребе!», «Шкварити байдужість на вогні!»
Риторичні запитання: «Хто сказав, що все уже відкрито?», «Нащо ж ми народжені тоді?», «Як нам помістити у корито, Наші сподівання молоді?». Питальні речення створюють відчуття дискусії, яку ліричний герой веде з тими, хто вважає, що «все вже відкрито» і нема для чого мріяти, прагнути чогось. Ліричний герой закликає мріяти, відкривати «духовні острови» «в океані рідного народу»
Метафори: «кличуть … у мандри океани», «бухту … облизує прибій», «сподівання помістити», «нидіє… душа», «б’ються груди», «вітер… не остудить».
Епітети: «молоді сподівання», «рідний народ», «духовні острови», «вітри тужаві».
Протиставлення: "Кличуть нас у мандри океани, Бухту спокою облизує прибій». Протилежні метафори «мандри» ­- «бухта» означають активну та пасивну життєві позиції"
Дієслова в неозначеній формі у рядках: «Мріяти й шукати, доки жити, Шкварити байдужість на вогні!..» з одного боку допомагають чітко окреслити життєву позицію ліричного героя, з іншого – сприймаються як заклик «нових Колумбів й Магелланів» до небайдужості, мрій і пошуків
«Корито» – обмежене, приземлене життя без мрії і руху вперед. «якорі іржаві» – буденність, байдужість, пасивність; те, що гальмує «сподівання молоді». «Б’ються груди об вітри тужаві, Каравела в мандри вируша»
Можна відкрити нову землю, новий острів чи протоку, врешті-решт – нову зірку в небі. А якщо ти не мандрівник і не астроном? Не втрачай надії: найбільша загадка – це сама людина. І перш, ніж мріяти про далекі чужі землі, хай і прекрасні, подивися навколо, відкрий для себе синяву безмежного неба, квітку в росі, невтомну мурашку. Відкрий друга, якусь гарну рису у товариша, захопися книгою Зроби добрий вчинок, допоможи комусь. Оце й буде той "духовний острів", який ти відкриєш.
Увесь вірш "Гей, нові Колумби й Магеллани..." В. Симоненка — пристрасний заклик до роботи душі, до мрій і пошуків, до нових звершень.


07.04.2020
Урок з мови
"Сполучники сурядності та підрядності"
АЛГОРИТМ ДІЙ
1. Перегляньте відеоурок №1. Згадайте, що таке сполучник.
2. Перегляньте відеоурок №2. Запам'ятайте види сурядних сполучників.
3. Прочитайте параграф 32 таблиця на сторінці 129 (тільки  сполучники сурядності).Вивчіть їх напам'ять.
4. Виконайте письмо вправу 371.






02.04.2020
Література 
Тема
Василь Симоненко " Ти знаєш, що ти - людина..."
ЩО ТРЕБА РОБИТИ 
1. Прослухайте аудіозапис вірша.
2. Подумайте, якими словами стверджується унікальність людини? А в чому ваша унікальність?
3. Прочитайте теоретичний матеріал ( поданий нижче).
4. Запишіть в зошити паспорт твору.
5. Вивчіть напам'ять цей чудовий вірш.
6. Розкажіть батькам, нехай вони вас оцінять, оцінки надсилайте у Viber/
                                                                  НАГАДУЮ:
                                       ДЛЯ ОБОВ'ЯЗКОВОГО ВИВЧЕННЯ НАПАМ'ЯТЬ 
1. "Крила" Ліни Костенко.
2. "Лебеді материнства" В, Симоненка.
3. "Ти знаєш, що ти - людина..." В. Симоненка
                                                         БУДЬТЕ ЧЕСНИМИ ТА ВІДПОВІДАЛЬНИМИ !



                                                      ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ
 Рік написання: 16 листопада 1962 року 
Збірка:«Земне тяжіння» 
Рід літератури: лірика.
 Жанр: ліричний вірш
 Тема «Ти знаєш, що ти — людина?» аналіз: роздуми письменника про швидкоплинність життя, протягом якого кожний повинен встигнути покохати, зробити добрі справи.
 Ідея «Ти знаєш, що ти — людина?» аналіз: заклик раціонально використовувати час, відведений на життя, поспішати жити.
 Основна думка «Ти знаєш, що ти — людина?»: людина — велике створення на землі, вмій з гордістю носити це ім’я, кожна людина неповторна. 
Композиція «Ти знаєш, що ти — людина?»  Поезія починається з риторичних запитань, після чого В. Симоненко вмотивовано пояснює про смисл і призначення людини на землі, швидкоплинність її життя. Автор твору наголошує на тому, що людина повинна поспішати жити, робити добрі справи, залишаючи по собі слід. 
     Вірш складається з чотирьох куплетів, кожний з який містить по п’ять рядків.
 Проблематика «Ти знаєш, що ти — людина?»  
· людина і суспільство (призначення людини на землі); 
· індивідуальність кожної людини; ·
 швидкоплинність часу і життя.
 Художні засоби «Ти знаєш, що ти — людина?»  
Повтори: Усмішка твоя — єдина, Мука твоя — єдина, Очі твої — одні.
 Риторичні запитання: «Ти знаєш, що ти — людина?» «Ти знаєш про це чи ні?» Риторичний оклик: «Гляди ж не проспи!»
 Епітети: «люди добрі, ласкаві, злі», «усмішка, мука єдина».
 Ідейно-художній аналіз «Ти знаєш, що ти — людина?»
  Вірш «Ти знаєш, що ти — людина?» по-симоненківськи простий, доступний для учнів. Та за філософською наснаженістю, могутньою
      Думаю, що людина відрізняється від інших створінь природи духовністю, здатністю до розуміння і всепрощення. Звісно, що кожна особистість – неповторна! Але вважаю, що завдання кожного –робити світ навколо себе добрішим, більш гуманним, допомагати ближнім, довіряти, розвивати свої творчі здібності, поважати інших. Ми всі прагнемо жити комфортно. А душевний комфорт можна мати тільки тоді, коли сам робиш добро й у відповідь отримуєш таке ж ставлення від інших.
        Думаю, що зло й ненависть спустошують людину, а значить – частково знищують її. Вірш В. Симоненка «Ти знаєш, що ти – людина?» , де поет розкрив місію людини на землі: творити добро, жити за законами моралі, поважати й цінувати неповторність людської особистості: Ти на землі – людина, І хочеш того чи ні Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. Автор наголошує на тому, що кожна людина неповторна, має право на повагу, любов, щастя і свободу.
        У поезії порушено ще одну важливу проблему – швидкоплинності людського життя. Ми ще молоді, здається, усе життя попереду. Але насправді день пролітає за днем. Здається, учора була весна – і ось уже осінь за вікном вкриває золотим дощем вулиці. «Завтра, завтра, завтра – і так минає життя» , – говорили давні римляни, і можливо, «завтра» Більше тебе не буде. Завтра на цій землі Інші ходитимуть люди, Інші кохатимуть люди Добрі, ласкаві й злі. 
          Часто ми забуваємо сказати теплі слова любові рідним, допомогти друзям, сподіваючись на «завтра» . В. Симоненко звертається до пас, читачів, із проханням жити повно, цінувати кожен день:
 * І жити спішити треба, 
* Кохати спішити треба
 * Гляди ж не проспи! 
           Але що ж треба зробити мені, щоб бути дійсно Людиною? 
       Вважаю, що повинен сумлінно навчатися, потім обрати спеціальність до душі, а ще – створити міцну родину. Також хочу бути вірним другом, люблячим і вдячним сином, людиною, на яку завжди можна покластися. Хочу жити так, щоб мене поважали. Невже цього замало, щоб бути Людиною? 
        Твір Василя Симоненка «Ти знаєш, що ти людина… ? можна вважати гімном людській гідності. Ці рядки, звернені до сучасників, прозвучали в умовах виховання поваги до держави, а не до людини. І це є знаменною ознакою того часу, зараз ми вже знаємо, що то був тоталітарний режим. Бо, не дай Боже, звичайна людина усвідомить таку просту річ, що вона має власну гідність не тому, що це визнає держава, а просто тому, що вона – людина. Тож і запитує поет: «Ти знаєш про це чи ні?» Ці слова звернені до нас на багато років уперед, коли ми самі будемо зіставляти свої вчинки з цією простою фразою.


 31.03.2020
Завдання з мови № 2
Тема " Сполучник як службова частина мови"
  
                                                              Що треба зробити?
1. Прочитайте правила у параграфі 31.
2. Розгляньте табличку ( стор. 124).
                           ЗНАТИ  :  які сполучники прості, які складні й складені.
3.Виконати вправи 360 (І, ІІ),вправа 361 (УСНО), 362.
4. Зробити фотозвіт.
                                                                     ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу картинка смайлик
Завдання 26.03.2020
Література
Шановні семикласники, вам необхідно ознайомитись з біографічними відомостями Василя Симоненка та його творами.
Працюйте за таким алгоритмом:
1. Подивіться відеоролик , подумайте , що вас вразило від побаченого.
2. Прочитайте статтю підручника (стор. 206)
3. Прослухайте аудіозапис вірша " Лебеді материнства", прочитайте за підручником.
4. Вивчіть вірш напам'ять , розкажіть своїм рідним.
                                                    ВЧІТЬСЯ ІЗ ЗАДОВОЛЕННЯМ!




24.03.2020
Завдання з мови
1. Прочитайте інформацію з культури мовлення за підручником (стор.122, 123)
2. Виконати онлайн - тест  ТУТ


Ми вже з вами закінчили вивчення теми " Прийменник", тому
1. Перегляньте ці відеоуроки, щоб згадати й узагальнити інформацію.
2. Виконайте вправи з підручника 350, 354 в робочих зошитах.
3. Стежте за інформацією .Завдання з мови по вівторках( тому виконати завдання до 24 березня)
4. Завдання з літератури по четвергах.

                                                                  Література
Продовжуємо знайомитись із творчістю Ліни Костенко.
1. Прочитайте вірші " Чайка на крижині" (стор.)201, " Крила" (203)
2. Дайте відповіді на питання ( стор.) 205.
3. Прослухайте аудіозапис вірша " Крила".
4. Вивчіть напам'ять вірш " Крила", розкажіть батькам.


Немає коментарів:

Дописати коментар