неділя, 23 лютого 2020 р.





⠀ Інколи одне і те ж слово може бути різними частинами мови
❓Кругом — прислівник чи прийменник
❓Обабіч— прислівник чи прийменник
❓Назустріч — прислівник чи прийменник
❓Навколо — прислівник чи прийменник
❓Поблизу — прислівник чи прийменник
 ❓Неподалік — прислівник чи прийменник ⠀
 Значить так! Дивіться, до чого тулиться оте слово😏 ⠀
 Якщо воно тулиться до
🔸іменника
🔸займенника
🔸числівника, то це — ПРИЙМЕННИК ❗ ⠀
 Наприклад👇 ⠀
 📍Діти бігали КРУГОМ СТАВКА.
📍НА ЗУСТРІЧ МЕНІ йшов брат.
📍Олень ходив НАВКОЛО ОГОРОЖІ. ⠀
 Якщо воно тулиться до 🔸дієслова, то це — ПРИСЛІВНИК ❗ ⠀
 📍КРУГОМ ТАНЦЮВАЛИ діти.
📍Друг БІГ НАЗУСТРІЧ.
📍НАВКОЛО КРУЖЛЯЛИ птахи.
                                                ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ

1.Прийменник є  в реченні
А Стріла пролетіла десь поруч.
Б Усе навколо спочивало.
В Навкруги розцвіли троянди.
Г  Сиділи край берега.
2. Усі службові слова є прийменниками в рядку
А прочитав же таки, на світанку, з-поміж друзів
Б перед класом, хай читають, навколо парку
В залежно від обставин, поміж квітами, лише завтра
Г попід горами, перед нами, назустріч пригодам
3. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Вадим не чув, бо крутився (1) далеченько від учительки: (2) великою лозиною  полохав жаб (3) понад (4) зарослим осокою озерцем (М. Павленко). 
А прикметник
Б прислівник
В дієприкметник
Г прийменник
Д займенник 
4. У реченні
“І вона справді приходить чи пробігає дорогами твоєї юності і лише коли-не-коли зупиняється [...] нас”
на місці пропуску можливі всі зазначені прийменники, ОКРІМ
А поблизу
Б наприкінці
В біля
Г коло
5. Через ДЕФІС треба писати обидва прийменники в рядку
А з/понад, із/під
Б з/поперед, по/під
В з/над, у/продовж
Г за/ради, з/посеред
6. Через ДЕФІС треба писати всі прийменники в рядку
А з/над, із/за, з/поза
Б з/посеред, на/вколо, з/поміж
В до/в/кола, по/при, з/проміж
Г з/під, за/ради, з/за
Д по/над, по/під, по/серед
7. Окремо треба писати всі прийменники в рядку
А у/зв’язку, на/передодні, з/метою
Б за/винятком, в/результаті, згідно/з
В на/впроти, під/час, відповідно/до
Г по/над, в/супереч, під/кінець
8. Разом треба писати всі прийменники в рядку
А на/вколо, по/над, в/супереч
Б під/час, на/прикінці, по/ряд
В у/слід, за/для, в/результаті
Г на/зустріч, з/поміж, у/здовж
9. НЕправильно вжито прийменник у рядку
А постраждав із-за неуважності, жити в Україні
Б піти по хліб, діяти згідно з наказом
В завдяки допомозі сестри, контрольна з хімії
Г приємний на смак, довідник з математики
10. Прийменник помилково вжито в реченні
А Інспекцію створено відповідно до закону.
Б Навчання припинено у зв’язку з морозами.
В Будинки зруйновано завдяки бурі.
Г Аварія сталася через помилку водія.
11. Прийменником є виділене слово в реченні
А Це вам не казочки про хмарки та русалок!
Б Потім ніби одужала, проте щастя не зазнала.
В Потім Софійчині думки розхитало, закрутило поміж зірками.
Г Софійка й собі непомітно вхопила пирога з капустою.
Д Сама доля перетинає їхні з Кулаківським дороги!
12. Прийменник є в словосполученні
А хотіли б привітати
Б гори й моря
В волонтерська допомога
Г зустрітися по обіді
13. Прийменника НЕМАЄ в реченні
А І наперед не треба ворожити, і за минулим плакати не варт (Л. Костенко).
Б Тільки вчора було ще влітку, а сьогодні вже — восени! (Л. Костенко).
В У груші був тоненький голосочок, вона в дитинство кликала мене (Л. Костенко).
Г А ти десь там, за даллю вечоровою, а ти десь там, за морем тишини... (Л. Костенко).
Д Найкращий вірш ще ходить на свободі (Л. Костенко).
14. Прийменник є  в реченні
А Син ішов попереду.
Б Навкруги цвіли сади.
В Навколо хати росли черешні.
Г Назустріч мчала машина.
15. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
(1) Твого села з Княжої гори не видно, сховалось (2) унизу в підніжжі, за верхами дерев, а (3) перед зором простираються (4) великі застиглі хвилі землі (Є. Гуцало).
А прислівник
Б прийменник
В займенник
Г прикметник
Д дієприкметник
16. Через ДЕФІС треба писати всі прийменники в рядку
А на/вколо, з/проміж, з/поміж
Б за/ради, з/під, із/за
В по/під, по/над, по/серед
Г з/за, з/над, з/поза
Д по/при, до/в/кола, з/посеред
17. З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Тільки (2)я, (3)мов окаянний,
І день і ніч плачу
(4)На розпуттях велелюдних,
І ніхто не бачить...
А прийменник
Б прислівник
В частка
Г займенник
Д сполучник
18. Яке справжнє прізвище Івана Карпенка-Карого?
А Рудченко
Б Фітільов
В Косач
Г  Тобілевич
Д  Губенко
19. До якого мистецького угрупування входив Карпенко-Карий
А до Кирило-Мефодіївського товариства
Б до Покутської трійці
В  до театру корифеїв
Г до ВАПЛІТЕ
20. Композиція твору «Мартин Боруля» складається з…
А  з 6-ти дій. Події відбуваються протягом кількох місяців.
Б з 5-ти дій. Події відбуваються протягом кількох тижнів.
В з 2-х дій, кульмінація на початку твору, пісні.
Г з 5-ти дій. Події відбуваються протягом кількох років.
21. Який персонаж жодного разу не з'являється на сцені?
А Трандалев
Б Красовський
В Націєвський
Г Гервасій Гуляницький
Д Трохим
22. А кофію не знаю, як роблять.. Піди ти зараз до Сидоровички - вона зна - і повчися у неї. І розпитай гарненько, як його роблять і коли його подають: чи до борщу, чи на ніч?
ці слова належать?
А Гервасію Гуляницькому
Б Палажці Борулі
В Мартину Борулі
Г Степану Борулі
Д Марисі Борулі
23. П'єса Івана Карпенка-Карого завершується словами
А Омелько. І що б то було на цигарки віддать!
Б Мартин. Не треба, згоріло! Все згоріло, і мов стара моя душа на тім огні згоріла!.. Чую, як мені легко робиться, наче нова душа сюди ввійшла, а стара, дворянська, попелом стала. Візьми, Омельку, попіл і розвій по вітру!..
ВПалажка. Годі, старий! Слава богу, що дворянство згоріло! Тепер будемо жить по-старосвітськи...
Г Мартин (захища бумаги). Стривай, стривай! Дай я ще надивлюся на них!.. Хоч герб оставить на пам'ять онукам, і грамоту прапрапрадіда, і атестат...
Д Марися і Микола обнімають Гервасія, Палажку, цілуються з Степаном

Немає коментарів:

Дописати коментар