Можливо, це відео допоможе краще запам'ятати наголоси .
Завдання на 9 січня
1.Слова
розташовано в
алфавітному
порядку
А батько,
брат, дядько, дідусь, небіж
Б баскетбол, гандбол, теніс, футбол, хокей
В новатор,
новизна, новина, новинка, новаторство
Г кіноактор,
коваль, космонавт, кухар, кравець
Д верба, вільха, виноград, вишня, в’яз
2.Звук
[д] є в кожному слові рядка
А сідло, набридло, попередження, виїжджати
Б відзвучить, боротьба, здивовано, хід
В дріт, молотьба, захід, дзвякнути
Г привід, посаджено, бриджі, Куїнджі
Д джбан, відкрито, дикун, дивина
3.Спрощення
в групах приголосних відбувається в усіх словах рядка
А чес..ний,
ташкен..ський, совіс..ний, хвас..нути
Б с..лати,
шіс..надцятий, студен..ський, таксис..ський
В тиж..ні, турис..ський, шелес..нути, чес..ність
Г балас..ний,
зас..ланий, віс..ник, доблес..ний
Д швидкіс..ний,
ціліс..ний, тиж..невий, скатер..ка
4.Буква
і на місці пропуску ставиться в обох словах
А д..сидент, граф..н
Б бук..ніст, дез..нфекція
В ульт..матум, цил..ндр
Г д..наміт, чил..єць
Д тр..котаж, кл..матичний
5. Подвоєння літер відбувається в
усіх словах рядка
А без..убий, іскристіст..ю, проніс..я,
прус..ький
Б ускладнен..я, ір..аціональний, страшен..ий,
безділ..я
В бездон..ий, постат..ю, терт..я, л..яний
Г Ал..а, імен..ям, підніс..я, сторіч..
Д завершен..я, узліс..я, безгріш..я, якіст..ю
6. Обидва іншомовні слова пишуться
з подвоєними літерами в рядках
А шас..і, ір..аціональний
Б у
ван..і, бюл..етень
В гол..андський,
барок..о
Г лібрет..о,
ім..іграція
Д марок..анець, брут..о
7. Суфікс -цьк- будуть мати прикметники,
утворені від усіх слів рядка
А Гайдамака, кріпак, Владивосток, узбек
Б Кременчук,
Ільмень, Індостан, кобзар
В турок,
начальник, юнак, фінансист
Г фрезерувальник,
Чирчик, Перемишль, Фламандія
Д калмик, митець, кондуктор, тракторист
8. Чергування приголосних при
словозміні можливе в обох словах варіанта
А мужність, ворог
Б друг, могти
В берегти, роса
Г допомога, дощ
Д волосся, вік
9. Помилка в слововживанні
допущена в словосполученні
А громадянські права
Б громадянське
суспільство
В цивільний
шлюб
Г громадський
транспорт
Д громадська
війна
10. Антоніми вжито в реченні
А Будеш трудиться — будеш кормиться (Нар. тв.)
Б Як ручки зароблять, так ніжки сходять (Нар.
тв.)
В Солодким будеш — злижуть, гірким будеш —
розплюють (Нар. тв.)
Г Як дбаєш, так і маєш (Нар. тв.)
Д Не дивись на чоловіка, а на його діло (Нар.
тв.)
11. Установіть відповідність між фразеологізмом
і його тлумаченням
1.заморити
черв’ячка
А дурити
2. товкти воду в
ступі Б під’їсти
3. туманити голову В мати
досвід
4. бувати в
бувальцях
Г повторювати
Д бути щасливим
12. Синонім до фразеологізму як шилом патоки вхопити наведено в рядку
А з горобину душу
Б хоч
греблю гати
В хоч мотузки крути
Г піймати облизня
Д як кіт на сало
13. Синонім до фразеологізму дух спустити наведено в рядку
А спуститися на землю
Б ноги протягнути
В взяти ноги за пояс
Г збити з пантелику
Д маху дати
14. З'ясуйте, якою частиною мови є
виділені слова (цифра позначає наступне слово).
Найдорожче для (1)будь-кого
з нас - любов до (2)рідних, до своєї землі. (3)Загальнолюдські цінності
(4)завжди об'єднували і сім'ї, і нації, і держави.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г прислівник
Д дієприслівник
(форма дієслова)
15. Літеру и на місці крапок треба
писати в усіх словах рядка
А д..р..жабль, през..дент, п'єд..стал,
Амер..ка
Б мереж..во, реч..татив, вел..чезний, С..рія
В к..шеня, Пак..стан, дез..нфекція, л..ман
Г мар..во, Ват..кан, Флор..да, кр..тичний
Д с..нус, кор..да, рец..див, дез..нформація
16. Усі слова пишуться без м’якого
знака в рядку:
а) той..ший,
таріл..ці, красун..чик, ковз..кий;
б) рибал..ці,
піс-.ня, Натал..чин. брин..чати;
в) він …єтка,
в..йокати, лл..є, Хар …ків;
г) мен…ший,
батал..йон, Ігор.., Кордил…єри;
д) нян…чити, шіст…десят,
Зін…чин, Ван…чин.
17. В якому рядку між словами слід вживати прийменник в?
А бігти (у, в) сад,
зайти (у, в) клас, удар (у, в) спину;
Б успіх (у, в)
навчанні, приніс (у, в) кишені, читала (у, в) газеті;
В бачив (у, в)
сусіда, стати (у, в) пригоді, відніс (у, в) хату;
Г була (у, в)
Індії, плавати (у, в) озері, жила (у, в) Одесі;
Д відніс (у, в) хату, була (у, в) Італії,
приїхала (у, в) Львів.
18. У якому рядку подано синоніми до фразеологічного звороту
ні те ні се?
А ні риба ні м`ясо,
ні рак ні риба, ні сич ні сова;
Б не вчи рибу
плавати, не при ділі, немає клепки в голові;
В ні в казці
сказати ні пером описати, ні в якому разі;
Г ні світ ні зоря,
ні сват ні брат, ні за які блага
19. Позначте рядок, у якому в усіх
словах можливі чергування ПРИГОЛОСНИХ звуків
А берег, контур, кожух
Б ріг, бік, осінь
В велетень, сон, пень
Г муха, смуга, вухо
Д смак, мох, ворона
20. У якому рядку всі приголосні
дзвінкі?
А додавати,
будинок, режисер, зріз, лев
Б з’їзд, ворог,
левада, пити, раса
В одяг, доба,
здогад, дуб, дід
Г рада, волошка,
лити, перстень, словник
Д варта, жолудь,
сад, роса, липа
21. У якому рядку в усіх словах
буквосполучення дж і дз позначають
один звук?
А надзвичайний,
підживитися, джунглі, відзнака
Б дзвін, джерело,
їжджу, кукурудза
В надземний,
відзначати, дзиґа, підживлення
Г підзахисний,
джміль, підзолотити, піджарити
Д підземний,
дзеркало, підзвітний, відзначати
22. Укажіть рядок, у якому всі
слова вживаються без апострофа.
А дзв..якнути,
мавп..ячий, цв..ях, бур..я, моркв..яний
Б рум..яний,
мереф..янський, верб..я, В..ячеслав, Лук..яненко
В роз..ятрити,
з..ясувати, міль..ярд, гар..ячий, фортеп..яно
Г трьох..ярусний,
пів..юрти, р..юмсати, Св..ятослав, пред..явник
Д пів..яблука,
св..ято, р..ясно, р..юмсати, бур..ян
23. Позначте рядок, у якому на місці пропущеної літери
слід написати и.
А з..гзаг, с..лует, ц..клон, к..лограм, д..алог
Б д..зель, к..ргиз, ж..лет, ж..раф, б..лет
В в..траж, к..парис, ф..ніш, т..тан, Ч..каго
Г р..нг, експер..мент, д..сципліна, д..спут,
Браз..лія
Д м..дальйон, л..мон, реч..татив, кр..дит,
реж..сер
24. В якому слові не
відбувається уподібнення приголосних
А нігті
Б кігті
В легко
Г могти
Д просьба
25. Рядки:
Радуйся, ой радуйся, земле, —
Син Божий народився
узято з твору, що належить до:
А)
календарно-обрядових пісень;
Б)
родинно-побутових пісень;
В) народних балад;
Г)
соціально-побутових пісень;
Д)
родинно-обрядових пісень.
26. Рядки
Ой козак до ружини,
Бурлака до дрюка:
Оце ж тобі, вражий турчин,
З душею розлука!
це уривок з
А історичної пісні
Б
соціально-побутової пісні
В балади
Г думи
Д
календарно-обрядової пісні
27. До фольклорних належать обидва
твори в рядку
А «Ой Морозе,
Морозенку» та «De libertate»
Б «Засвіт встали
козаченьки» та «Ой летіла стріла»
В «Дума про Марусю
Богуславку» та «Маруся Чурай»
Г «Чи не той то
хміль…» та «Повість минулих літ»
Д«Віють вітри…» та
«Слово про похід Ігорів»
28. З яким фольклорним жанром
споріднений плач Ярославни?
a) замовляння;
б) легенда;
в) голосіння;
г) приповідка;
д) дума.
29. Герої оповіді про заснування
Києва перелічені в рядку
А Ігор, Мал, Ольга
Б Кий, Щек, Хорив
В Святослав, Ігор, Всеволод
Г Ольга, Либідь, Ярославна
Д Святослав, Свенельд, Асмуд
30. У «Повісті минулих літ»
розповідається про всі названі події, крім:
А одруження Ольги з Малом
Б приходу посланців князя Мала до Ольги
В спалення деревлянського міста Іскоростеня
Г заснування Києва
Д вбивства князя Ігоря деревлянами
31. Нововведенням у п’єсі «Наталка
Полтавка» стало те, що
А автор уперше показав український побут
Б в ній використано алегоричні образи
В в ній діють античні герої
Г це був перший твір українською мовою
Д автор показав просту дівчину як еталон
українки
32. У п’єсі «Наталка Полтавка»
поєдналися риси літературних стилів
А сентименталізму й
класицизму
Б імпресіонізму й класицизму
В реалізму й класицизму
Г сентименталізму й романтизму
Д модернізму й класицизму
33. У п’єсі «Наталка Полтавка»
поставлено всі названі проблеми, ОКРІМ
А соціальної нерівності
Б вірності в коханні
В проблеми митця і суспільства
Г любовного трикутника
Д батьків і дітей
34. У п’єсі «Наталка Полтавка»
події відбуваються
А на Київщині біля Дніпра
Б на Рівненщині біля річки Прип’ять
В на Харкіщині біля річки Оскіл
Г на Полтавщині біля річки Ворскла
Д на Сумщині біля річки Донець
35. Протягом якого часу
відбуваються події твору «Наталка Полтавка»?
А два дні
Б два тижні
В чотири роки
Г один день
Д 12 років
36. Установіть відповідність між
персонажами і їхніми характеристиками.
1 Наталка
2 Петро
3 Микола
4 Терпило
А «Моє все
багатство єсть моє добре ім’я»
Б «...пив, гуляв і
шахровав гроші; покинув свій промисл і мало-помалу розточив своє добро»
В «Хитрий, як
лисиця»
Г «Один собі живу
на світі, як билинка на полі...»
Д «Я собі бурлака;
шукаю роботи по всіх усюдах i тепер іду в Полтаву»
Немає коментарів:
Дописати коментар