середа, 8 січня 2020 р.


Можливо, це відео допоможе  краще запам'ятати  наголоси .


                                                    Завдання на 9 січня 
1.Слова розташовано в алфавітному порядку
А батько, брат, дядько, дідусь, небіж
Б  баскетбол, гандбол, теніс, футбол, хокей
В новатор, новизна, новина, новинка, новаторство
Г кіноактор, коваль, космонавт, кухар, кравець
Д  верба, вільха, виноград, вишня, в’яз
2.Звук [д] є в кожному слові рядка
 А сідло, набридло, попередження, виїжджати
 Б відзвучить, боротьба, здивовано, хід
 В дріт, молотьба, захід, дзвякнути
 Г привід, посаджено, бриджі, Куїнджі
 Д джбан, відкрито, дикун, дивина
3.Спрощення в групах приголосних відбувається в усіх словах рядка
А чес..ний, ташкен..ський, совіс..ний, хвас..нути
Б с..лати, шіс..надцятий, студен..ський, таксис..ський
В  тиж..ні, турис..ський, шелес..нути, чес..ність
Г балас..ний, зас..ланий, віс..ник, доблес..ний
Д швидкіс..ний, ціліс..ний, тиж..невий, скатер..ка
4.Буква і на місці пропуску ставиться в обох словах
 А д..сидент, граф..н
 Б бук..ніст, дез..нфекція
 В ульт..матум, цил..ндр
 Г д..наміт, чил..єць
 Д тр..котаж, кл..матичний
5. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка
А  без..убий, іскристіст..ю, проніс..я, прус..ький
 Б ускладнен..я, ір..аціональний, страшен..ий, безділ..я
 В бездон..ий, постат..ю, терт..я, л..яний
 Г Ал..а, імен..ям, підніс..я, сторіч..
 Д завершен..я, узліс..я, безгріш..я, якіст..ю
6. Обидва іншомовні слова пишуться з подвоєними літерами в рядках
А  шас..і, ір..аціональний
 Б  у ван..і, бюл..етень
 В  гол..андський, барок..о
 Г  лібрет..о, ім..іграція
 Д марок..анець, брут..о
7. Суфікс -цьк- будуть мати прикметники, утворені від усіх слів рядка
 А Гайдамака, кріпак, Владивосток, узбек
 Б  Кременчук, Ільмень, Індостан, кобзар
 В  турок, начальник, юнак, фінансист
 Г  фрезерувальник, Чирчик, Перемишль, Фламандія
 Д калмик, митець, кондуктор, тракторист
8. Чергування приголосних при словозміні можливе в обох словах варіанта
А  мужність, ворог
Б друг, могти
В  берегти, роса
Г допомога, дощ
Д волосся, вік
9. Помилка в слововживанні допущена в словосполученні
 А громадянські права
 Б  громадянське суспільство
 В  цивільний шлюб
 Г  громадський транспорт
 Д  громадська війна
10. Антоніми вжито в реченні
 А Будеш трудиться — будеш кормиться (Нар. тв.)
 Б Як ручки зароблять, так ніжки сходять (Нар. тв.)
 В Солодким будеш — злижуть, гірким будеш — розплюють (Нар. тв.)
 Г Як дбаєш, так і маєш (Нар. тв.)
 Д Не дивись на чоловіка, а на його діло (Нар. тв.)
11. Установіть відповідність між фразеологізмом і його тлумаченням
1.заморити черв’ячка                                  А дурити
2. товкти воду в ступі                                  Б під’їсти
3. туманити голову                                      В мати досвід
4. бувати в бувальцях                                  Г повторювати
                                                                       Д бути щасливим
12. Синонім до фразеологізму як шилом патоки вхопити наведено в рядку
 А з горобину душу
 Б  хоч греблю гати
 В хоч мотузки крути
 Г піймати облизня
Д  як кіт на сало
13. Синонім до фразеологізму дух спустити наведено в рядку
 А спуститися на землю
 Б ноги протягнути
 В взяти ноги за пояс
 Г збити з пантелику
 Д маху дати
14. З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова (цифра позначає наступне слово).
Найдорожче для (1)будь-кого з нас - любов до (2)рідних, до своєї землі. (3)Загальнолюдські цінності (4)завжди об'єднували і сім'ї, і нації, і держави.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г прислівник
Д дієприслівник (форма дієслова)
15. Літеру и на місці крапок треба писати в усіх словах рядка
А    д..р..жабль, през..дент, п'єд..стал, Амер..ка
Б    мереж..во, реч..татив, вел..чезний, С..рія
В    к..шеня, Пак..стан, дез..нфекція, л..ман
Г    мар..во, Ват..кан, Флор..да, кр..тичний
Д    с..нус, кор..да, рец..див, дез..нформація
16. Усі слова пишуться без м’якого знака в рядку:
а) той..ший, таріл..ці, красун..чик, ковз..кий;
б) рибал..ці, піс-.ня, Натал..чин. брин..чати;
в) він …єтка, в..йокати, лл..є, Хар …ків;
г) мен…ший, батал..йон, Ігор.., Кордил…єри;
д) нян…чити, шіст…десят, Зін…чин, Ван…чин.
17. В якому рядку між словами слід вживати прийменник в?
А бігти (у, в) сад, зайти (у, в) клас, удар (у, в) спину;
Б успіх (у, в) навчанні, приніс (у, в) кишені, читала (у, в) газеті;
В бачив (у, в) сусіда, стати (у, в) пригоді, відніс (у, в) хату;
Г була (у, в) Індії, плавати (у, в) озері, жила (у, в) Одесі;
Д  відніс (у, в) хату, була (у, в) Італії, приїхала (у, в) Львів.
18. У якому рядку подано синоніми до фразеологічного звороту ні те ні се?
А ні риба ні м`ясо, ні рак ні риба, ні сич ні сова;
Б не вчи рибу плавати, не при ділі, немає клепки в голові;
В ні в казці сказати ні пером описати, ні в якому разі;
Г ні світ ні зоря, ні сват ні брат, ні за які блага
19. Позначте рядок, у якому в усіх словах можливі чергування ПРИГОЛОСНИХ звуків
 А берег, контур, кожух
 Б ріг, бік, осінь
 В велетень, сон, пень
 Г муха, смуга, вухо
 Д смак, мох, ворона
20. У якому рядку всі приголосні дзвінкі?
А додавати, будинок, режисер, зріз, лев
Б з’їзд, ворог, левада, пити, раса
В одяг, доба, здогад, дуб, дід
Г рада, волошка, лити, перстень, словник
Д варта, жолудь, сад, роса, липа
21. У якому рядку в усіх словах буквосполучення дж і дз позначають
один звук?
А надзвичайний, підживитися, джунглі, відзнака
Б дзвін, джерело, їжджу, кукурудза
В надземний, відзначати, дзиґа, підживлення
Г підзахисний, джміль, підзолотити, піджарити
Д підземний, дзеркало, підзвітний, відзначати
22. Укажіть рядок, у якому всі слова вживаються без апострофа.
А дзв..якнути, мавп..ячий, цв..ях, бур..я, моркв..яний
Б рум..яний, мереф..янський, верб..я, В..ячеслав, Лук..яненко
В роз..ятрити, з..ясувати, міль..ярд, гар..ячий, фортеп..яно
Г трьох..ярусний, пів..юрти, р..юмсати, Св..ятослав, пред..явник
Д пів..яблука, св..ято, р..ясно, р..юмсати, бур..ян
23. Позначте рядок, у якому на місці пропущеної літери слід написати и.
А  з..гзаг, с..лует, ц..клон, к..лограм, д..алог
Б  д..зель, к..ргиз, ж..лет, ж..раф, б..лет
В  в..траж, к..парис, ф..ніш, т..тан, Ч..каго
Г  р..нг, експер..мент, д..сципліна, д..спут, Браз..лія
Д  м..дальйон, л..мон, реч..татив, кр..дит, реж..сер
24. В якому слові не відбувається уподібнення приголосних
А нігті
Б кігті
В легко
Г могти
Д просьба
25. Рядки:
Радуйся, ой радуйся, земле, —
Син Божий народився
узято з твору, що належить до:
А) календарно-обрядових пісень;
Б) родинно-побутових пісень;
В) народних балад;
Г) соціально-побутових пісень;
Д) родинно-обрядових пісень.
26.  Рядки 
Ой козак до ружини,
Бурлака до дрюка:
Оце ж тобі, вражий турчин,
З душею розлука!
це уривок з
А історичної пісні
Б соціально-побутової пісні
В балади
Г думи
Д календарно-обрядової пісні
27. До фольклорних належать обидва твори в рядку
А «Ой Морозе, Морозенку» та «De libertate»
Б «Засвіт встали козаченьки» та «Ой летіла стріла»
В «Дума про Марусю Богуславку» та «Маруся Чурай»
Г «Чи не той то хміль…» та «Повість минулих літ»
Д«Віють вітри…» та «Слово про похід Ігорів»
28. З яким фольклорним жанром споріднений плач Ярославни?
 a) замовляння;
 б) легенда;
 в) голосіння;
 г) приповідка;
 д) дума.
29. Герої оповіді про заснування Києва перелічені в рядку
А Ігор, Мал, Ольга
 Б Кий, Щек, Хорив
 В Святослав, Ігор, Всеволод
 Г Ольга, Либідь, Ярославна
 Д Святослав, Свенельд, Асмуд
30. У «Повісті минулих літ» розповідається про всі названі події, крім:
 А одруження Ольги з Малом
 Б приходу посланців князя Мала до Ольги
 В спалення деревлянського міста Іскоростеня
 Г заснування Києва
 Д вбивства князя Ігоря деревлянами
31. Нововведенням у п’єсі «Наталка Полтавка» стало те, що
 А автор уперше показав український побут
 Б в ній використано алегоричні образи
 В в ній діють античні герої
 Г це був перший твір українською мовою
 Д автор показав просту дівчину як еталон українки
32. У п’єсі «Наталка Полтавка» поєдналися риси літературних стилів
А сентименталізму й класицизму
 Б імпресіонізму й класицизму
 В реалізму й класицизму
 Г сентименталізму й романтизму
 Д модернізму й класицизму
33. У п’єсі «Наталка Полтавка» поставлено всі названі проблеми, ОКРІМ
 А соціальної нерівності
 Б вірності в коханні
 В проблеми митця і суспільства
 Г любовного трикутника
 Д батьків і дітей
34. У п’єсі «Наталка Полтавка» події відбуваються
 А на Київщині біля Дніпра
 Б на Рівненщині біля річки Прип’ять
 В на Харкіщині біля річки Оскіл
 Г на Полтавщині біля річки Ворскла
 Д на Сумщині біля річки Донець
35. Протягом якого часу відбуваються події твору «Наталка Полтавка»?
А два дні
 Б два тижні
 В чотири роки
 Г один день
 Д 12 років
36. Установіть відповідність між персонажами і їхніми характеристиками.

1 Наталка
2 Петро
3 Микола
4 Терпило

А «Моє все багатство єсть моє добре ім’я»
Б «...пив, гуляв і шахровав гроші; покинув свій промисл і мало-помалу розточив своє добро»
В «Хитрий, як лисиця»
Г «Один собі живу на світі, як билинка на полі...»
Д «Я собі бурлака; шукаю роботи по всіх усюдах i тепер іду в Полтаву»



Немає коментарів:

Дописати коментар