пʼятниця, 10 січня 2020 р.

                                                        Тестові завдання № 3
                                       Дедлайн виконання - неділя 12 січня до 18 години ( фотозвіт)
                                                            ОБОВ'ЯЗКОВО 

                                   Додаткове заняття в понеділок - 13 січня ( Для тих, хто відзвітував по всіх трьох тестах). Час уточню.
1.Позначте рядок, у якому в усіх словах потрібно писати літеру и:
А бад..лина, благоч..стивий, кр..хкий, ж..виця;
Б вар..во, меж..річчя, вич..пурений, кр..шталь;
В п’ят..річка, заруч..ни, нев..димка, обітн..ця;
Г зач..нати, виконав..ця, знів..чити, вел..чина;
Д нож..чок, печ..во, викор..нити, оз..ратися.
2. Позначте рядок, у якому фразеологічні звороти є синонімічними:
А на живу нитку – білими нитками шитий;
Б і води не замутить – хоч у вухо бгай;
В попасти на слизьке – накрити мокрим рядном;
Г бентежити кров – не чути землі під собою;
Д закрутити веремію – укрутити хвоста.
3.Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні звуки тільки глухі:
А фікус, папуга, цукати, тьохкати;
Б капуста, пакетик, сахатися, ціпочок;
В ситечко, тапочки, пайок, часопис;
Г тактика, пощастити, сестриця, цяточка;
Д сипучість, частка, пакуночок, точиться.
4. Позначте словосполучення, яке потребує редагування:
А дотримати слова;
Б навчати математики;
В оволодіти знання;
Г опанувати мову;
Д знехтувати наказом.
5. Позначте рядок, у якому всі слова мають таку будову: один префікс, корінь, один суфікс, закінчення:
А досвітній, прилетів, по-сільському, безпомилковий;
Б супутник, вистраждав, взимку, узаконений;
В надбудова, вивідавши, напарник, заземлений;
Г виголошене, надлишок, припечений, приказка;
Д затінок, викупив, якнайдобріший, переможний.
6. Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Позначте рядок, у якому в обох словах НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ чергування в групах приголосних:
А Париж, калмик;
Б Гаага, Виборг;
В Буг, Чорнухи;
Г Цюріх, казах;
Д Іртиш, чех.
7. Позначте рядки, у яких у всіх словах спрощення в групах приголосних позначається на письмі:
А шелес..нути, безжаліс..но, невіс..ці, влас..ний
Б ціліс..ний, безкорис..ливий, хворос..няк, беззахис..но
В мес..ник, безпристрас..но, безвиїз..но, чес..ний
Г наміс..ник, інтеліген..ський, совіс..ливий, піс..ний
8. Установіть відповідність між значеннями слів лівого та правого стовпчиків:
1відраза                                                  А  осоруга
2спокуса                                                 Б  зваба
3царина                                                   В  галузь
4тенети                                                    Г пастка          
                                                                Д каверза
9. Установіть відповідність між словами та способами їх творення:
1прозелень, прадавній, залетіти
2дослідник, надійний, багатіти
3по-новому, провулок, заземлити
4розповідь, перехід, запис
А префіксальний
Б суфіксальний
В префіксально-суфіксальний
Г безсуфіксальний
Д складання основ
10.Начало формы
Позначте фразеологічний зворот, який є синонімом до слова засоромитися:
А пустити червоного півня
Б як рак свисне
В пекти раків
Г показати, де раки зимують
Д ухопити шилом патоки
11. Позначте рядок, у якому правильно пояснено значення фразеологічного звороту плести химери:
А пліткувати про щось
Б інтригувати когось
В виготовляти домотканий килим
Г домагатися чого-небудь від когось
Д говорити щось беззмістовне
12. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:
А вуаль, Чилі, акварель, Міссісіпі
Б зала, синиця, воєвода, комісія
В загс, ГЕС, жовч, пастораль
Г бязь, СДПУ, Токіо, юнь
Д сутінь, путь, степ, галузь
13. Позначте рядок, у якому в усіх словах наголошений другий склад:
А дочка, подруга, вимова, гуртожиток, русло
Б новий, спина, виразно, завдання, попереду
В предмет, рукопис, ненавидіти, фартух, в’язкий
Г середина, дефіс, старий, горошина, каталог
Д легкий, олень, несла, добуток, партер
14. Позначте речення, яке потребує редагування:
А Дозвольте оголосити порядок денний.
Б Пропозицію прошу внести до протоколу.
В Хочу подякувати учасників круглого столу.
Г Нараду було проведено відповідно до визначеного регламенту.
Д Ми зацікавилися Вашою пропозицією і хочемо отримати детальнішу інформацію.
15. Позначте рядок, у якому всі слова мають таку будову: префікс, корінь, суфікс, закінчення:
А пречудовий, возз’єднаний, наддунайський, ухвалений
Б обсипати, підкреслений, по-українськи, перепиляний
В праотчий, розбитий, підфарбувати, провесінь
Г подарувати, прикордонний, сказаний, зробивши
Д підлеглий, підзвітний, розквітлий, придорожній
16. Позначте рядок, у якому в усіх словах при вимові відбувається уподібнення приголосних:
А безшумний, доріжка, (на) стежинці, просьба
Б дьогтю, кузня, пругкий, казка
В піднігтьовий, зцідити, боротьба, співачці
Г сережка, двигтить, стіжки, зчистити
Д пісня, вокзал, рюкзак, ложка
17. Позначте речення, у якому виділене слово вжито в переносному значенні:
А До булави треба й голови (Нар. творчість).
Б Як голова сивіє, то чоловік мудріє (Нар. творчість).
В У голову, як у торбу, що знайдеш, те й сховаєш (Нар. творчість).
Г Скільки голів, стільки й умів (Нар. творчість).
Д Хліб – усьому голова (Нар. творчість).
18. Позначте рядки, у яких усі слова пишуться з апострофом:
А м..ятний, роз..ятрений, присв..ята, пом..якшити
Б  в..язати, моркв..яний, комп..ютер, кур..єр
В солов..ї, тьм..яно, кон..юнктивіт, грав..юра
Г черв..як, В..ячеслав, круп..яний, між..ярусний
Д пір..я, кур…йозний, прив..ялений, п..єдестал
19. Позначте рядки, у яких усі слова пишуться без м’якого знака:
А Уман..щина, майбут..нє, мен..ший, бджіл..ці
Б землян..ці, яблун..ці, ремін..чик, емул..сія
В тон..ший, ніч.., перелаз..мо, рибал..ці
Г сопіл..ці, домен..щик, степ.., удар..те
Д ад..ютант, ковз..кий, україн..ський, кан..йон
20. Установіть відповідність між фразеологічними антонімами:
1 відкрити душу                                              А сховатися у шкаралупу
2 вискочити на сухе                                        Б попасти в тенета
3 пальцем не ворухнути                                  В  зі шкури пнутися
4 надягати машкару                                         Г зривати личину
                                                                          Д берегти нерви

  
 21.Над Чорним морем у Великодню суботу відбуваються події твору
А«Дума про Марусю Богуславку»
Б«Засвіт встали козаченьки»
В«Ой Морозе, Морозенку»
Г«Чи не той то Хміль...»
Д«Ой летіла стріла»
22. Прилинути чайкою на край світу, щоб витерти милому «кривавії його рани на дужому його тілі», прагне
Акнягиня Ольга
ББондарівна
ВЛибідь
ГЯрославна
ДМаруся Богуславка
23. «Самобутній і глибоко національний твір, де стародавніх троянців і латинян переодягнено в жупани й кобеняки українського козацтва ХVIII століття», - написав
А Григорій Сковорода
Б Іван Котляревський
В Тарас Шевченко
Г Пантелеймон Куліш
Д Іван Франко
24.Пряме звертання до видатного українського полководця й державного діяча, пам’ятник якому ви бачите на фото, є у творі

 Картинки по запросу пам'ятник хмельницькому

А «De libertate»
Б«Contra spem spero!»
В«Intermezzo»
Г«Засвіт встали козаченьки»
Д«Україна в огні»
25. Славетну перемогу козацького війська біля Жовтих Вод («Жовтого» чи «Золотого» Броду) оспівано у творі
А «Засвіт встали козаченьки»
 Б «Чи не той то Хміль»
В «Ой Морозе, Морозенку»
Г « Віють вітри »
Д «Ой летіла стріла»
26. «Слава навіки буде з тобою, / Вольності отче, Богдане-герою!» - звертається до Богдана Хмельницького
А Тарас Шевченко
 Б Іван Котляревський
В Павло Тичина
Г Григорій Сковорода
Д Максим Рильський
27.«Нема на світі України, / Немає другого Дніпра, / А ви претеся на чужину / Шукати доброго добра», - докоряє землякам
А Іван Котляревський
Б Тарас Шевченко
В Іван Франко
 Г Максим Рильський
Д Василь Стус
28. «Зі своїм запорозьким бурлацтвом він самовільно влетів у метушливий
світ олімпійських маскарадів, його сміх розітнувся голосною луною», –
сказано про
А       Івана Нечуя-Левицького
Б        Тараса Шевченка
В       Григорія Сковороду
Г        Івана Котляревського
Д       Остапа Вишню

Немає коментарів:

Дописати коментар