четвер, 29 листопада 2018 р.

                                                                    11 клас 
                                             Домашнє завдання на 30.11.18
                                       
1. Правильно поставлено розділові знаки в реченні
А   «Денисе, відтепер кажи: пройшов Крим, Рим і будапештські труби» — не втримався Хаєцький.
Б   «Гриміла наша мінометна і гриміти буде!», — запевнили товариші Васю на прощання.
В   Прилетіла ластівочка, стала собі щебетати, господаря викликати: «Вийди, вийди, господарю, подивися на кошару».
Г   Котився віночок по полю, просився у женчиків додому — «Возьміте мене, женчики, з собою та занесіть мене до господаря в стодолу»,
Д   «О Лавріне, ти переміг мене, — сказав схвильовано Крауз: — Я хотів просити тебе про дочку».

2. Правильно поставлено розділові знаки в реченні
А «Христе, тікаймо!», — твердо й рішуче прошепотіла до неї Олеся.
Б «Та не гавкай хоч ти мені. Чого б ото я гавкав», — жалівся дід.
В  Тоді громада загула прелюто: — «Вона ж свій злочин визнала прилюдно!»
Г  «Це я, ваш Пірат, впізнаєте? — гавкав він крізь сльози — О, який я щасливий!»
Д  Як ударив вдруге — вона й попросилась — «Не рубай, коханий, бо я — твоя мила».

3. Правильно поставлено розділові знаки в реченні
А  « Мати Божа, Царице небесна, гукала баба в саме небо, — голубонько моя, святая великомученице, побий його, невігласа, святим твоїм омофором!»
Б Олеся… промовляла тихо, утопаючи в нестерпній тузі, «Прощайте, матінко моя рідна, не забувайте мене, не забудете?»
В  «Гальт! Руки вгору? Виходь!», гукнув німецький єфрейтор, з’явившись на порозі якраз в момент пострілу.
Г  Подивився ще раз з-під волохатих брів на хворого і сказав «Тут ти вдома. Зрозумів? На багато верстов кругом тут тільки праліс та звірі, а людей нема».
Д  «Мамо… — і затнувся, дивлячись на матір: — Дозвольте вас так називати, бо ви ж така… як і моя мати».

4. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А Подивився на чисту пелену снігу, а тоді написав пальцем великими літерами: «Судив і присуд виконав я — Григорій Многогрішний. А за що — цей пес сам знає».
Б «Ти, Михайло, — кажу, — хоч би разочок на неї глянув, Бач. як вона до тебе світиться».
В Мама довго мовчить, потім зітхає і каже: «Вона любила твою тата. А ти на нього схожий…»
Г «Цирк?……перепитав Оверко, — Рід наш великий, голови не щитані, крім нас двох, ще троє рід носять».
Д Нема Січі: очерети у Дніпра питають: «Де-то наші діти ділись, де вони гуляють?»

5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А «Веди ж нас, Василю, до пана, — каже полковник Шрам. — Де він? Чи в світлиці, чи в пасіці?»
Б «Нащо ви одв’язали нашого коня та заперли в свій хлів? — крикнула Мотря: Не святі ж прийшли з неба та одв’язали його!»
В Тоді вдова Бобрсичиха озвалась: «Та вуха ж в’януть на таку олжу! Вона сама Грицькові нав’язалась».
Г Сидить на поріжку і обриває пелюстки на ромашці, шепочучи: «Є — нема, є — нема, є…»
Д «Це кінець!» — нестерпною іскрою пронеслося у свідомості.

6. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А «З тобою мова буде потім, — сказав Іван, — а я служу революції, Інтернаціоналу».
Б Запала тиша, як в страшному сні, Горбань сказав: «Причому тут пісні?»
В «Хтось нетутешній, — бурчав крізь зуби. — Іч, іроди! Двоє, видать, були. Не тайгові — тайгові не порушать закону».
Г Марія просить: «Корнію, любий. Маєш карбованця, купи маленьке поросятко. Вигодуємо, і на Різдво ковбаска буде».
Д Вже як ішли в поле, сусід казав хлопцеві: «Перебрався б ти до нас!»

7. Установіть відповідність (розділові знаки при прямій мові пропущено).



Приклад
Схема речення
1 Ет байдуже озвалася матуся то був не день, то сполох був, та й годі.
А  А: «П!»
2 А ясень їй киває в верховітті Найкраща в світі!
Б  «П», — а.
3 Це і все. Я йду помітитися, Олесю сказала Христя.
В  «П, — а, — п».
4 Драбиною її плещи, та добре! кричала Кайдашиха Нехай не збирає яєць на нашому горищі!
Г «П, — а: — П».
Д «П! - а. — П!»
7. Установіть відповідність (розділові знаки при прямій мові пропущено).
Приклад
Схема речення
1 Он бачиш там питає дика рожа Чи я хороша?
А «П, — а, — п».
2 Що ж йди Іванку покірно обзивалась Марічка Така нам доля судилась.
Б «П», — а
3 Майстро десь зірвався сказав Оверко Половець і оглянув степ.
В А: «П?»
4 Одчини перше ворота озвався Шрам а потім біжи собі куди хоч.
Г «П, — а: — П».
Д «П,— а. — П».

9.Установіть відповідність між речення ми з прямою мовою і схемами речень. Розділові  знаки пропущено.
А. «П, - а, - п»       1. Яка краса вигукнула Докія і оце воно у воді росте
Б. «П? –а: - П» 2.Отоді це сталося пояснила мама коли почалася повінь
В.  А : «П!»             3. А батько ще й додасть добре діло за людиною ніколи не
Г. «П! – а. – П?»  4. Крейсер зайшов у затоку хтось гукає з кургану.
                          5. А що як гирлига скипів Горпищенко і додав по–філософськи у наш   гирлига й ракета поруч стоять.

Немає коментарів:

Дописати коментар